UX Design v kontextu tvorby inovace v konkrétní společnosti
UX Design in the Context of Creating Innovation within a Particular Company
dc.contributor.advisor | Skokanová Dagmar | |
dc.contributor.author | Tereza Neradová | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T22:52:37Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T22:52:37Z | |
dc.date.issued | 2021-06-18 | |
dc.identifier | KOS-1086044634405 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/95600 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o UX Designu v kontextu tvorby inovace v rámci konkrétního projektu. V úvodu teoretické části je popsán význam inovací a inovativní firemní kultury, do které spadá jak organizační struktura společnosti, tak nastavený způsob myšlení. V souvislosti s inovacemi je vyzdvihnut i agilní způsob řízení projektů, zejména Scrum. Dále jsou charakterizovány metody tvorby inovace, především metoda Design Thinking a její fáze, která je používána pro návrh inovace. Poté je definován pojem UX Design, zmíněny nejdůležitější UX zákony, popsáno postavení UX týmu ve společnosti a v závěru jsou formulovány role v rámci UX týmu a dovednosti potřebné na pozici UX designéra. V praktické části jsou tyto poznatky a doporučení aplikovány na konkrétní společnost, ve které byla provedena analýza současného stavu UX Designu a tvorby inovace, a na základě toho uskutečněny hloubkové rozhovory s UX týmem. Poté byla pomocí metody Design Thinking navržena inovace v rámci konkrétního projektu zastřešujícího webovou samoobsluhu pro zákazníky společnosti. Na základě zjištěných problémů vyplývajících z analýzy interních dokumentů a hloubkových rozhovorů jsou v závěru uvedeny konkrétní návrhy a doporučení, které pomohou zlepšit inovativní firemní kulturu a postavení UX týmu ve společnosti, a tím pomocí lepšího designu zvýšit zákaznickou spokojenost skrze pozitivní zákaznickou zkušenost i zajistit kontinuální zlepšování služby v čase. Hlavním přínosem práce je návrh inovace pomocí metody Design Thinking včetně testování prototypu a vytvoření dokumentačních drátěných modelů (wireframe) pro konkrétní stránku webové samoobsluhy, která má napomoci zvýšení zákaznické spokojenosti skrze pozitivní zákaznickou zkušenost. | cze |
dc.description.abstract | The thesis deals with a UX Design in the context of creating innovation within a specific project. In the introduction of the theoretical part the importance of innovations and innovative corporate culture is described, which includes both the organizational structure of the company and the set-up way of thinking. In connection to innovations, the agile way of project management is also highlighted, especially the Scrum framework. Furthermore, the methods of creating innovation are characterized, especially the Design Thinking method and its phases, which is used to design innovation. Then the concept of UX Design is defined, the UX laws are mentioned, the position of the UX team in the company is described and at the end the roles within the UX team and skills needed for the position of UX designer are formulated. In the practical part, these findings and recommendations are applied to a particular company, in which an analysis of the current state of UX Design and the creation of innovation was done and based on these findings interviews with UX team was realized. Then, using Design Thinking method, an innovation was designed within a specific project delivering web self-care for the company´s customers. Based on the specific problems arising from the analysis of internal documents and in-depth interviews with the UX team, specific suggestions and recommendations are given to help improve the corporate culture and position of the UX team in the company, and through better design increase customer satisfaction through positive customer experience and continuous service improvement in time. The main benefit of the thesis is the design of innovation by using Design Thinking method, including prototype testing and the creation of documentation wireframes for a specific page of the we self-care, which helps increase customer satisfaction through positive customer experience. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | inovace | cze |
dc.subject | Scrum | cze |
dc.subject | metoda Design Thinking | cze |
dc.subject | UX Design | cze |
dc.subject | webová samoobsluha | cze |
dc.subject | drátěné modely | cze |
dc.subject | Innovation | eng |
dc.subject | Scrum | eng |
dc.subject | Design Thinking Method | eng |
dc.subject | UX Design | eng |
dc.subject | Web Selfcare | eng |
dc.subject | Wireframe | eng |
dc.title | UX Design v kontextu tvorby inovace v konkrétní společnosti | cze |
dc.title | UX Design in the Context of Creating Innovation within a Particular Company | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Jemala Marek | |
theses.degree.grantor | institut manažerských studií | cze |
theses.degree.programme | Projektové řízení inovací | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 32116 [842]