Zobrazit minimální záznam

UX Design in the Context of Creating Innovation within a Particular Company



dc.contributor.advisorSkokanová Dagmar
dc.contributor.authorTereza Neradová
dc.date.accessioned2021-06-18T22:52:37Z
dc.date.available2021-06-18T22:52:37Z
dc.date.issued2021-06-18
dc.identifierKOS-1086044634405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95600
dc.description.abstractPráce pojednává o UX Designu v kontextu tvorby inovace v rámci konkrétního projektu. V úvodu teoretické části je popsán význam inovací a inovativní firemní kultury, do které spadá jak organizační struktura společnosti, tak nastavený způsob myšlení. V souvislosti s inovacemi je vyzdvihnut i agilní způsob řízení projektů, zejména Scrum. Dále jsou charakterizovány metody tvorby inovace, především metoda Design Thinking a její fáze, která je používána pro návrh inovace. Poté je definován pojem UX Design, zmíněny nejdůležitější UX zákony, popsáno postavení UX týmu ve společnosti a v závěru jsou formulovány role v rámci UX týmu a dovednosti potřebné na pozici UX designéra. V praktické části jsou tyto poznatky a doporučení aplikovány na konkrétní společnost, ve které byla provedena analýza současného stavu UX Designu a tvorby inovace, a na základě toho uskutečněny hloubkové rozhovory s UX týmem. Poté byla pomocí metody Design Thinking navržena inovace v rámci konkrétního projektu zastřešujícího webovou samoobsluhu pro zákazníky společnosti. Na základě zjištěných problémů vyplývajících z analýzy interních dokumentů a hloubkových rozhovorů jsou v závěru uvedeny konkrétní návrhy a doporučení, které pomohou zlepšit inovativní firemní kulturu a postavení UX týmu ve společnosti, a tím pomocí lepšího designu zvýšit zákaznickou spokojenost skrze pozitivní zákaznickou zkušenost i zajistit kontinuální zlepšování služby v čase. Hlavním přínosem práce je návrh inovace pomocí metody Design Thinking včetně testování prototypu a vytvoření dokumentačních drátěných modelů (wireframe) pro konkrétní stránku webové samoobsluhy, která má napomoci zvýšení zákaznické spokojenosti skrze pozitivní zákaznickou zkušenost.cze
dc.description.abstractThe thesis deals with a UX Design in the context of creating innovation within a specific project. In the introduction of the theoretical part the importance of innovations and innovative corporate culture is described, which includes both the organizational structure of the company and the set-up way of thinking. In connection to innovations, the agile way of project management is also highlighted, especially the Scrum framework. Furthermore, the methods of creating innovation are characterized, especially the Design Thinking method and its phases, which is used to design innovation. Then the concept of UX Design is defined, the UX laws are mentioned, the position of the UX team in the company is described and at the end the roles within the UX team and skills needed for the position of UX designer are formulated. In the practical part, these findings and recommendations are applied to a particular company, in which an analysis of the current state of UX Design and the creation of innovation was done and based on these findings interviews with UX team was realized. Then, using Design Thinking method, an innovation was designed within a specific project delivering web self-care for the company´s customers. Based on the specific problems arising from the analysis of internal documents and in-depth interviews with the UX team, specific suggestions and recommendations are given to help improve the corporate culture and position of the UX team in the company, and through better design increase customer satisfaction through positive customer experience and continuous service improvement in time. The main benefit of the thesis is the design of innovation by using Design Thinking method, including prototype testing and the creation of documentation wireframes for a specific page of the we self-care, which helps increase customer satisfaction through positive customer experience.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectinovacecze
dc.subjectScrumcze
dc.subjectmetoda Design Thinkingcze
dc.subjectUX Designcze
dc.subjectwebová samoobsluhacze
dc.subjectdrátěné modelycze
dc.subjectInnovationeng
dc.subjectScrumeng
dc.subjectDesign Thinking Methodeng
dc.subjectUX Designeng
dc.subjectWeb Selfcareeng
dc.subjectWireframeeng
dc.titleUX Design v kontextu tvorby inovace v konkrétní společnosticze
dc.titleUX Design in the Context of Creating Innovation within a Particular Companyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeJemala Marek
theses.degree.grantorinstitut manažerských studiícze
theses.degree.programmeProjektové řízení inovacícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam