Vlivy pozitivního a negativního stresu na životní styl pedagogů
The Effects of Positive and Negative Stress on the Lifestyle of Teachers
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Michaela Šimečková
Supervisor
Vobořilová Jarmila
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá vlivy pozitivního a negativního stresu na životní styl pedagogů. Práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části si klade za cíl objasnit problematiku stresu – rozdělení, příčiny a projevy na zdraví. Seznamuje těž s důležitými pojmy, které s tématem stresu souvisí. Navazuje na specifika učitelské profese, závěrem se práce věnuje prevenci stresu a technikám podporující zdraví. V praktické části je využito dotazníkové metody, pomocí které je zjišťováno, co způsobuje učitelům stres, jaké techniky učitelé používají jako kompenzaci stresu nebo jak pečují o své zdraví. Cílem práce je na základě dotazníku zjistit u pedagogů situaci ohledně problematiky stresu v českém školství a na základě zhodnocení vyvodit závěry a doporučení. Výsledek bude porovnán s poznatky z odborné literatury. The bachelor thesis deals with the effects of positive and negative stress on lifestyle of teachers. The work has a theoretical-empirical character. The theoretical part aims to clarify the issue of stress – division, causes and manifestations of health. It also introduces important concepts related to the topic of stress. It builds on the specifics of the teaching profession, and in the end, the work focuses on stress prevention and health-promoting techniques. The practical part uses a questionnaire method, which is used to determine what causes stress to teachers, what techniques teachers use to compensate their stress or how they take care of their health. The aim is to find out the situation of teachers regarding the issue of stress in Czech education based on a questionnaire and to draw conclusions and recommendations based on evaluation. The result will be compared with findings from the literature.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1227]