Zobrazit minimální záznam

Discrete Simulation of Automobile Traffic with Continuous Time



dc.contributor.advisorSurynek Pavel
dc.contributor.authorPatrik Schweika
dc.date.accessioned2021-06-17T22:52:22Z
dc.date.available2021-06-17T22:52:22Z
dc.date.issued2021-06-17
dc.identifierKOS-961987114505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95444
dc.description.abstractV práci se zabýváme návrhem a realizací simulátoru automobilové dopravy s diskrétním prostorem a spojitým časem, jehož hlavní využití předpokládáme pro porovnání algoritmů na plánování tras. V simulátoru implementujeme dva odlišné algoritmy pro plánovaní tras. Prvním je Dijkstrův algoritmus, který plánuje trasy podle nejkratších cest. A druhým je centralizovaný algoritmus založený na maximálním souběžném toku. Nakonec pomocí simulátoru provádíme experimenty na připravených testovacích scénářích, kde tyto algoritmy porovnáváme. Výsledky experimentů ukázali, že průchodnost silniční sítě je významné lepší pro tokový algoritmus. V příloze práce lze nalézt dokumentaci a uživatelskou příručku k simulátoru.cze
dc.description.abstractIn this thesis we deal with design and implementation of vehicle traffic simulator with discrete space and continuous time. The main intended use of the simulator is for comparison of route planning algorithms. We implement two distinct algorithms for route planning in the simulator. First one is Dijkstra's algorithm, which plan routes according to the shortest paths. Second is centralized algorithm based on maximum concurrent flow. Finally, we perform experiments in the simulator on prepared testing scenarios, where we compare the algorithms. Experiment results shown that the network throughput is significantly higher for flow-based algorithm. Documentation and user manual of the simulator can be found in the appendix.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdiskrétní simulacecze
dc.subjectsimulace dopravycze
dc.subjectplánováni trascze
dc.subjectmaximální souběžný tokcze
dc.subjectScalacze
dc.subjectdiscrete simulationeng
dc.subjecttraffic simulationeng
dc.subjectroute planningeng
dc.subjectmaximum concurrent floweng
dc.subjectScalaeng
dc.titleDiskrétní simulace automobilové dopravy se spojitým časemcze
dc.titleDiscrete Simulation of Automobile Traffic with Continuous Timeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeValla Tomáš
theses.degree.disciplineTeoretická informatikacze
theses.degree.grantorkatedra teoretické informatikycze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam