Návrh předpětí dilatace A5 Autobusové stanice Mlynske Nivy
Mlynske Nivy bus terminal - section A5 pre-stressing design
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matouš Petřík
Vedoucí práce
Foglar Marek
Oponent práce
Horníková Kateřina
Studijní obor
Konstrukce pozemních stavebStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této práce je návrh předpětí části objektu Autobusové stanice Mlynské Nivy. Předpjatý beton je specifická stavební technologie hojně používaná v dopravních stavbách – zejména mostech, ovšem dá se využít i pro jiné velkorozponové konstrukce, mezi něž patří např. i stropy nebo vazníky hal. Úvod práce je rešerší nejen o specificích předpjatého betonu jako takového, ale i jeho principech použití v pozemním stavitelství. V práci je stručně popsán projekt autobusové stanice jakožto polyfunkčního domu, jeho poloha a dispoziční řešení. Dále je předmětem rozbor nosné betonové konstrukce zadané části objektu, jejíž nejkomplikovanější stropní deska je posléze analyzována v software nejdříve jako železobetonová, poté jako předpjatá. Součástí je ověření nutnosti použití předpjatého betonu, ať už co se týče řešené konstrukce, či obecně. V těchto místech práce plynule přechází do komentovaného statického výpočtu, který detailně analyzuje konkrétní průvlak výše zmíněné stropní desky. Pro práci byl vybrán průvlak takový, aby se principy jeho návrhu daly aplikovat i v jiných částech desky, dokonce i jiných podlažích objektu. Závěrem je v práci dimenzována výztuž do železobetonové konstrukce s vlivem předpětí tak, aby byl návrh typické sekce stropu kompletní. Výstupem jsou schémata předpětí a vyztužení podrobně řešeného sektoru. The subject of this thesis is pre-stressing design of Mlynske Nivy bus terminal, section A5. Presstresed concrete is specific construction technology widely used especially for bridges, but it is possible to use it for variety of large-span structures such as floor slabs or tie beams. The introduction focuses on subject of the specifics of presstressed concrete in building structures. The thesis also briefly describes the project of a bus station as a multifunctional house, its location, and disposition. Furthermore, the task is the evaluation of the load-bearing concrete structure. The subject is software analysis of the most complicated floor slab, first designed in reinforced concrete, then in prestressed concrete. Element of the analysis is the explanation of the use of prestressed concrete in the project. In this part, thesis smoothly passes to commented structural analysis of slab beam in detail. The beam was chosen so that the principles of its design could be applied in other segments of the slab, even other floors of the building. Finally, the subject is a design of concrete structure reinforcement in parts of slab where presstress was designed, so that the solution of a typical section of the slab is complete. Drawings of prestressing and reinforcement of the solved sector are attached to this thesis.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11133 [584]