Optimální plánování a řízení dynamiky vozidla
Optimal planning and control of vehicle dynamics
dc.contributor.advisor | Vošahlík David | |
dc.contributor.author | Petr Turnovec | |
dc.date.accessioned | 2021-06-15T22:52:23Z | |
dc.date.available | 2021-06-15T22:52:23Z | |
dc.date.issued | 2021-06-15 | |
dc.identifier | KOS-1064879489805 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/95322 | |
dc.description.abstract | Tato práce porovnává metody model predictive control a minimum-violation planning pro optimální plánování trajektorie vozidla a jeho řízení. Problémy plánování jsou definovány pomocí výroků lineární temporální logiky, které jsou snadné na formulaci. Jejich uvedená tranformace na omezení pro model predictive control je ale závislá na konkrétním problému. Nejprve jsou uvedeny matematické modely jednotlivých komponent vozidla a poté je sestaven dynamický model vozidla pro verifikaci. Dále je stručně popsána nelineární varianta metody model predictive control, jsou odvozeny zjednodušené modely vozidla vhodné pro řízení touto metodou a je navženo řešení pro nekonvexní prostředí s překážkami. Následuje představení metody minimum-violation planning, odvození zjednodušených modelů vozidla vhodných pro minimum-violation planning, a jsou navženy modifikace této metody pro dynamické systémy s vyšším počtem stavů. Nakonec jsou podány výsledky obou metod a je uvedeno porovnání těchto metod na jednoduchých ukázkových scénářích. | cze |
dc.description.abstract | The master thesis deals with comparison of model predictive control and minimum-violation planning for vehicle trajectory optimal planning and control problems. Planning problems are defined using linear temporal logic formulas that are easy to formulate by a designer. However, its transformation to model predictive control constraints introduced is highly problem-specific. First, mathematical models of vehicle individual components are presented. Then, a high-fidelity vehicle dynamics model is integrated. Next, nonlinear model predictive control method is briefly described and vehicle design models suitable for control by the method are derived. The method solution for a nonconvex environment with obstacles is proposed. Further, an introduction to minimum-violation planning method follows. Vehicle design models suitable for control by minimum-violation planning are derived and modifications to the method for dynamic systems with a high number of states are proposed. Finally, results of the methods are presented and the methods comparison for simple demo scenarios is given. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | řízení dynamiky vozidla | cze |
dc.subject | optimální plánování trajektorie | cze |
dc.subject | model predictive control | cze |
dc.subject | minimum-violation planning | cze |
dc.subject | prostředí s překážkami | cze |
dc.subject | control of vehicle dynamics | eng |
dc.subject | optimal trajectory planning | eng |
dc.subject | model predictive control | eng |
dc.subject | minimum-violation planning | eng |
dc.subject | environment with obstacles | eng |
dc.title | Optimální plánování a řízení dynamiky vozidla | cze |
dc.title | Optimal planning and control of vehicle dynamics | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Bušek Jaroslav | |
theses.degree.discipline | Kybernetika a robotika | cze |
theses.degree.grantor | katedra řídicí techniky | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13135 [330]