Analýza stresorů u učitelů ZŠ v době koronaviru
Analysis of Stressors in Primary School´s Teachers at the Time of Coronavirus
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jana Semrádová
Vedoucí práce
Emrová Lenka
Oponent práce
Škorňová Eva
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá analýzou stresorů působících na učitele na základních školách v době koronaviru. Obsahuje dvě základní části. Cílem první části této práce je popsat základní teoretické poznatky o stresu a jeho zvládání. Dále je zde shrnut roční vývoj pandemie koronaviru v souvislosti se školstvím od března roku 2020. Cílem druhé, praktické části je identifikovat a popsat stresory, které mají vliv na psychický stav učitelů na základní škole v době koronaviru a identifikovat aspekty, které by pedagogům stres zmírnily. Tato část obsahuje kvalitativní a na něj navazující kvantitativní výzkum stresorů u učitelů na základních školách v Kraji Vysočina. Kvantitativní výzkum prokazuje souvislost míry stresu s velikostí vyučované skupiny, věkem vyučovaných dětí, věkem pedagogů, nikoli však s pohlavím pedagogů. Pedagogové převážně vnímají zvyšující se tendenci stresu. Stresory se během roku trvání distanční výuky proměňují. The bachelor's thesis deals with the analysis of stressors affecting teachers in primary schools during the coronavirus. It contains two basic parts. The aim of the first part of this thesis is to describe basic theoretical knowledge about stress and its management. Furthermore, the annual development of the coronavirus pandemic in connection with education since March 2020 is summarized here. The aim of the second, practical part of this thesis is to identify and describe stressors that affect the mental state of primary school teachers during the coronavirus period and to identify aspects that would relieve stress for teachers. This section contains qualitative and related quantitative research of stressors in teachers in elementary schools in the Vysočina Region. Quantitative research shows a link between stress rates and the size of the group, the age of children, the age of teachers, but not the gender of them. Teachers mostly perceive an increasing tendency of stress. Stressors change during the year of distance learning.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]