Rogue planet: využití multiagentních systémů ve 2D hře
Rogue Planet: multiagent systems in a 2D game
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ladislav Strnad
Vedoucí práce
Richtr Radek
Oponent práce
Šimeček Ivan
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá využitím multiagentního systému v počítačové hře. Na základě provedené rešerše multiagentních systémů a chování nehráčských postav v počítačových hrách a následné analýzy současných budovatelských strategií byl navržen prototyp 2D budovatelské strategie. Hlavní součástí návrhu jsou tři typy chování nepřátelských agentů, dále se pak návrh zabývá mechanikami a vzhledem uživatelského rozhraní hry. Dva navržené typy chování jsou inspirovány modely inteligence hejna, zatímco třetí typ byl navržen s důrazem na hratelnost. K implementování navrženého prototypu byl využit herní engine Unity. Implementace obsahuje základní herní mód, jehož součástí jsou všechny navržené mechaniky a ukázkový mód, který demonstruje chování jednotlivých modelů chování agentů a jejich využitelnost v počítačové hře. This thesis investigates the prospect of using multi-agent systems inside a video game. A 2D base-building strategy game prototype was designed based on the previous research of multi-agent systems and behaviour of non-playable characters in video games and the following analysis of recent building strategy games. The design proposes three types of enemy agent behaviour and it also focuses on game mechanics and graphical user interface of the game. Two of the designed agent behaviour types are inspired by different models of swarm intelligence while the third type was designed primarily with gameplay in mind. The prototype was implemented using Unity game engine. The implementation features a regular game mode which includes all the designed mechanics and a showcase game mode which demonstrates the behaviour of the implemented agent behaviour types and their usability within a video game.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]