Vliv sklonu okna na rozložení denního světla v učebně
Influence of a window inclination on daylight distribution in classroom
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Linda Moravcová
Vedoucí práce
Vychytil Jaroslav
Oponent práce
Kaňka Jan
Studijní obor
Budovy a prostředíStudijní program
Budovy a prostředíInstituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce je zhodnocení denního osvětlení na vybrané střední škole. K výzkumu byly vybrány celkem čtyři učebny. Cílem bylo vybrat dvě učebny se svislým osvětlovacím systémem a další dvě se šikmým osvětlovacím systémem. Hodnoceno bude množství a kvalita denního osvětlení pomocí objektivní a subjektivní metody. Objektivní hodnocení se uskuteční na základě výpočtu a měření dle aktuální a předešlé legislativy. Součástí diplomové práce bude vytvoření modelů, které reprezentují vybrané učebny. Na modelech budou změřeny světelně technické parametry (činitel odrazu světla a činitel prostupu světla) a činitel denní osvětlenosti. Měření bude sloužit ke kalibraci výpočetního programu, který neumí zadat šikmý strop učeben. Subjektivní hodnocení proběhne pomocí dotazníkového šetření na posuzované střední škole. Závěrem budou shrnuty výsledky daných úkonů a navrženy doporučená opatření ke zlepšení denního osvětlení ve škole. The subject of this diploma work is assessing daylight at a selected highschool. Four classrooms were chosen for the needs of this research. Two of those classrooms are furnished by a vertical light system while the other two by a slanting light system. Both quality and quantity of daylight will be evaluated through subjective and objective method. The objective evaluation will be implemented on the basis of calculations and measurements in accordane to the current and the previous legislation. A next component of this diploma work is to establish models to represent the selected classrooms. These models will be used in order to measure light-technical parameters (light reflection factor and light transmission factor) and the factor of day illuminatedness. The measurement will serve to calibrate a computing program which dissallows to input slanting ceiling of classrooms. The subjective method assessment shall take place in form of a survey at the given high school. All the respective operations will be summarized, and reccommended arrangements in order to improve daylight at the highschool will be stated, in the work´s conclusion.
Kolekce
- Diplomové práce - 11124 [671]