Problematika inkluze na základní škole
Issue of inclusion on elementary school
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Magdaléna Šrůtová
Vedoucí práce
Lorenzová Jitka
Oponent práce
Jirkovská Blanka
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou zvládání inkluze na základní škole. Cílem této práce je zmapování procesu inkluzivního vzdělávání a zhodnocení silných a slabých stránek. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části jsou představeny všeobecné informace o inkluzi včetně ukázek několika projektů na její podporu a ukázek několika výzkumů zabývajících se podobnou problematikou. Výzkumná část práce se zabývá šetřením provedeném na základní škole zaměřené na začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, než je čeština. Smyslem této práce je poukázat na každodenní realitu inkluzivního vzdělávání na základní škole. This bachelor thesis deals with the issue of managing inclusion in elementary school. The aim of the thesis is to map the process of inclusive education and evaluate its strengths and weaknesses. The thesis is divided into theoretical part and research part. The theoretical part presents general information about inclusion, including examples of several projects to support it and examples of several researches dealing with similar issue. The research part of the thesis deals with a survey conducted at elementary school focused on the inclusion of pupils with native language other than Czech. The purpose of this thesis is to point out the daily reality of inclusive education in elementary school.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]