Zobrazit minimální záznam

Risk and Protective Faktors of First Aid Lecturing



dc.contributor.advisorŘíha Roman
dc.contributor.authorLenka Vilímová
dc.date.accessioned2020-11-06T09:52:30Z
dc.date.available2020-11-06T09:52:30Z
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifierKOS-960524551405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/91895
dc.description.abstractV dnešní době se setkáváme s tím, že se zvyšuje poptávka po kvalitních kurzech první pomoci. Domníváme se, že součástí výuky kvalitního kurzu by měla být i praktická cvičení, včetně postupů zážitkové pedagogiky. To znamená ale vyšší nároky na lektora. Ten musí být dostatečně vzdělaný v první pomoci, lektorských dovednostech a musí být i do jisté míry odolný vůči stresu. Což znamená, že je nezbytné hledat, co je pro lektory podporující, ale i zatěžující. Aktuálnost tématu tedy vychází zejména z náročnosti této profese a psychické zátěže, které jsou lektoři vystaveni. Teoretická část zahrnuje definici syndromu vyhoření, jeho příznaky, rizikové faktory, stádia vývoje vyhoření, diagnostiku a prevenci. Dále je v této části popsána učitelská profese, osobnost učitele, náplň práce lektora první pomoci včetně používaných metod a příčiny možného vyhoření. Na teoretickou část navazuje výzkumná část. V praktické části jsme na vzorku 77 lektorů první pomoci z České republiky zjišťovali, jaké subjektivní zátěžové a podpůrné faktory plynoucí z výuky první pomoci vnímají a zda jsou ohrožení syndromem vyhoření. Využili jsme sérii standardizovaných a nestandardizovaných dotazníků, které byly elektronicky rozeslány lektorům napříč spektrem nabídky kurzů v ČR. Zdá se, že existují konkrétní potenciálně zátěžové faktory, které jsou však zásadně převáženy faktory podporujícími. Získaná data jsou pak zpracována do grafů, tabulek a v závěru byla provedena SWOT analýza. Začínající i pokročilí lektoři by měli aktivně pracovat se stresem a uvědomovat si rizika své práce. Jsme přesvědčeni, že míra vyhoření a nadšení lektora zásadně ovlivňuje kvalitu kurzu, neboť aktuální, a především pak dlouhodobý negativní přístup k výuce PP může vést k významnému snížení motivace a sebevědomí účastníka.cze
dc.description.abstractIn this time, we are in touch with still increasing demand of high level first aid courses. We believe that practical training should be included in these courses, included procedures of experiential pedagogy. But this does mean higher requirements of the teacher. This person should be well-educated in first aid, experienced in teaching procedures and stress resistant. It does mean there is necessary to find what is for teacher supported, but in opposite side stressful. The topic of this thesis raising from difficulty this career and physical difficulty typically for persons working as teachers. The theoretically part including definition of the burnout syndrome, the symptoms of this syndrome, risk factors, the levels of burnout syndrome, diagnostics and prevention. Next part of this thesis is written about teachers, teacher's personality, job description of first aid teacher included useful methods and burnout possibilities. The research part of the thesis begins after theoretical part. The research part includes the sample of 77 first aid teachers from Czech Republic. This sample has been used for finding of subjective loading and supporting factors of first aid learning, and possibilities of burnout. We are using the series of standard and non-standard questionnaires sent due to electronic way to first aid teachers. The research supports idea about the potential hard-loading factors which are decreasing by positive factors. The research data are included into graphs, charts and SWOT analysis for the end. The teachers which beginning and experienced teachers should be active working with stress and be able to find risk of this job. We believe that burnout level and positive thinking of the teacher has big depend to the course quality, because long-term negative access to the first aid learning should be reason for heavy degreasing of the motivation and self-confidence of the student.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSyndrom vyhořenícze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectlektorcze
dc.subjectBurnouteng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectteachereng
dc.titleZátěžové a podpůrné faktory plynoucí z výuky první pomocicze
dc.titleRisk and Protective Faktors of First Aid Lecturingeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeDingová Šliková Martina
theses.degree.disciplineCivilní nouzové plánovánícze
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeOchrana obyvatelstvacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam