Zobrazit minimální záznam

Runway Incursion Scenarios at Prague Airport with the Utilization of Safety-I



dc.contributor.advisorStojić Slobodan
dc.contributor.authorAneta Komárková
dc.date.accessioned2020-09-09T22:51:37Z
dc.date.available2020-09-09T22:51:37Z
dc.date.issued2020-09-09
dc.identifierKOS-878588982605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90590
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je prozkoumání problematiky runway incursion a pomocí vhodné metody Safety-I vytvoření vlastního modelu pro určitý typ runway incurison, konkrétně nesprávné uvolnění vzletové a přistávací dráhy na jinou vzletovou a přistávací dráhu namísto pojezdové dráhy. Cílem práce je návrh provozních scénářů pro ověření fenoménu runway incursion v podmínkách Pražského letiště, s využitím metod dle teorie Safety-I. Scénáře byly navrženy na základě vytvořeného modelu, který byl sestaven z faktorů ovlivňující vznik runway incursion. Bakalářská práce umožňuje ověření runway incursion v leteckém simulátoru s virtuální realitou na základě vytvořených letových scénářů.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of runway incursion and creates a model for a certain type of runway incursion, namely incorrect clearance of the runway to another runway instead of the taxiway. based on a suitable Safety-I method. The aim of the thesis is to design operational scenarios for verifying the phenomenon of runway incursion in the conditions of Prague Airport, using methods according to the theory of Safety-I. Scenarios were designed on the basis of the created model, which was compiled of factors influencing the emergence of runway incursion. The bachelor´s thesis enables verification of runway incursion in a flight simulator with virtual reality based on created flight scenarios.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectRunway incursioncze
dc.subjectSafety-Icze
dc.subjectFTAcze
dc.subjectLetový scénářcze
dc.subjectPřispívající faktorycze
dc.subjectProvozní bezpečnostcze
dc.subjectRunway incursioneng
dc.subjectSafety-Ieng
dc.subjectFTAeng
dc.subjectFlight scenarioeng
dc.subjectContributing factorseng
dc.subjectOperational safetyeng
dc.titleScénáře pro ověření runway incursion na letišti Praha s využitím Safety-Icze
dc.titleRunway Incursion Scenarios at Prague Airport with the Utilization of Safety-Ieng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHavel Tomáš
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam