Aerodynamická analýza rychlostního letounu
Aerodynamic analysis of a racing aircraft
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Adam Zezula
Vedoucí práce
Brabec Jiří
Oponent práce
Čenský Tomáš
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je aerodynamicky analyzovat letoun navržený v diplomové práci Jakuba Valenty. Nejprve je navržen nový profil, který by mel vylepšit aerodynamické vlastnosti letounu. Následně jsou spočteny aerodynamické charakteristiky letounu metodou CFD a srovnány s původním návrhem. Po získaní těchto dat se práce zaměřuje na optimalizaci geometrie s cílem snížit odpor a to na přechod mezi křídlem a trupem letounu. V poslední části jsou přepracovány základní výkony z dat získaných z CFD. The main purpose of this diploma thesis is to aerodynamically analyze the aircraft designed in the diploma thesis of Jakub Valenta. First, a new profile is designed, which should improve the aerodynamic properties of the aircraft. Subsequently, the aerodynamic characteristics of the aircraft are calculated by CFD method and compared with the original design. After obtaining this data, the work focuses on optimizing the geometry in order to reduce its drag where the wing passes into the fuselage. In the last part, the basic performances are reworked from the data obtained from the CFD.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [159]