Zobrazit minimální záznam

Aeroelastic wing model



dc.contributor.advisorBeneš Petr
dc.contributor.authorJakub Pipek
dc.date.accessioned2020-09-04T13:56:04Z
dc.date.available2020-09-04T13:56:04Z
dc.date.issued2020-08-28
dc.identifierKOS-985499106605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90151
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je vytvořit parametrický aeroelastický model leteckého křídla, který lze snadným postupem uzpůsobit reálné konstrukci a vytvořit tak zjednodušený model pro simulaci chování elastické struktury pod zatížením aerodynamických sil. Silové zatížení, které následně vstupuje do metody konečných prvků (MKP), je kalkulováno ze zadaných letových podmínek skrze Vortex Lattice Method (VLM) aplikované na deformovanou geometrickou síť z předešlého kroku výpočtu MKP. Tento model predikuje aeroelastické chování křídla a lze jej využít v následných modelech aeroservoelastického řízení předcházející dynamickým nestabilitám, zejména flutteru.cze
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to create a parametric aeroelastic model of an aircraft wing which can be easily adapted to a real structure and create a simplified model for simulating the behaviour of the elastic structure under the load of aerodynamic forces. The force load which then enters the finite element method (FEM) is calculated from specified flight conditions through the Vortex Lattice Method (VLM) applied to a deformed geometric lattice from the previous step of FEM calculation. This model predicts the aeroelastic behaviour of the wing and can be used in subsequent models of aeroservoelastic control preventing dynamic instabilities, especially of flutter phenomenon.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAeroelastický modelcze
dc.subjectparametrický modelcze
dc.subjectMKPcze
dc.subjectmetoda konečných prvkůcze
dc.subjectVLMcze
dc.subjectVortex Lattice Methodcze
dc.subjectMatLabcze
dc.subjectmodel křídlacze
dc.subjectNACAcze
dc.subjectprofil křídlacze
dc.subjectCFDcze
dc.subjectAeroelastic modeleng
dc.subjectparametric modeleng
dc.subjectFEMeng
dc.subjectFinite Element Methodeng
dc.subjectVLMeng
dc.subjectVortex Lattice Methodeng
dc.subjectMatLabeng
dc.subjectwing modeleng
dc.subjectNACAeng
dc.subjectaerofoileng
dc.subjectCFDeng
dc.titleAeroelastický model křídlacze
dc.titleAeroelastic wing modeleng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeŠika Zbyněk
theses.degree.disciplineAplikovaná mechanikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam