Aeroelastický model křídla
Aeroelastic wing model
dc.contributor.advisor | Beneš Petr | |
dc.contributor.author | Jakub Pipek | |
dc.date.accessioned | 2020-09-04T13:56:04Z | |
dc.date.available | 2020-09-04T13:56:04Z | |
dc.date.issued | 2020-08-28 | |
dc.identifier | KOS-985499106605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/90151 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je vytvořit parametrický aeroelastický model leteckého křídla, který lze snadným postupem uzpůsobit reálné konstrukci a vytvořit tak zjednodušený model pro simulaci chování elastické struktury pod zatížením aerodynamických sil. Silové zatížení, které následně vstupuje do metody konečných prvků (MKP), je kalkulováno ze zadaných letových podmínek skrze Vortex Lattice Method (VLM) aplikované na deformovanou geometrickou síť z předešlého kroku výpočtu MKP. Tento model predikuje aeroelastické chování křídla a lze jej využít v následných modelech aeroservoelastického řízení předcházející dynamickým nestabilitám, zejména flutteru. | cze |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis is to create a parametric aeroelastic model of an aircraft wing which can be easily adapted to a real structure and create a simplified model for simulating the behaviour of the elastic structure under the load of aerodynamic forces. The force load which then enters the finite element method (FEM) is calculated from specified flight conditions through the Vortex Lattice Method (VLM) applied to a deformed geometric lattice from the previous step of FEM calculation. This model predicts the aeroelastic behaviour of the wing and can be used in subsequent models of aeroservoelastic control preventing dynamic instabilities, especially of flutter phenomenon. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Aeroelastický model | cze |
dc.subject | parametrický model | cze |
dc.subject | MKP | cze |
dc.subject | metoda konečných prvků | cze |
dc.subject | VLM | cze |
dc.subject | Vortex Lattice Method | cze |
dc.subject | MatLab | cze |
dc.subject | model křídla | cze |
dc.subject | NACA | cze |
dc.subject | profil křídla | cze |
dc.subject | CFD | cze |
dc.subject | Aeroelastic model | eng |
dc.subject | parametric model | eng |
dc.subject | FEM | eng |
dc.subject | Finite Element Method | eng |
dc.subject | VLM | eng |
dc.subject | Vortex Lattice Method | eng |
dc.subject | MatLab | eng |
dc.subject | wing model | eng |
dc.subject | NACA | eng |
dc.subject | aerofoil | eng |
dc.subject | CFD | eng |
dc.title | Aeroelastický model křídla | cze |
dc.title | Aeroelastic wing model | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Šika Zbyněk | |
theses.degree.discipline | Aplikovaná mechanika | cze |
theses.degree.grantor | ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12105 [211]