Návrh a optimalizace mechanismu stavěče dveří automobilu
Design and Optimization of Mechanism of Car Door Limiter
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Gregor
Vedoucí práce
Šika Zbyněk
Oponent práce
Neusser Zdeněk
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá návrhem mechanismu stavěče dveří automobilu s využitím magnetoreologického tlumiče. Byly vytvořeny různé simulační modely v Simulinku s ohledem na různý přístup k modelování tlumiče. Pro mechanismus stavěče bylo navrženo řízení a jeho parametry byly následně optimalizovány pomocí genetických algoritmů. The thesis deals with design of mechanism of car door limiter using magnetorheological damper. Several simulation models were created in Simulink considering different approaches to damper modeling. Possible control strategy was described and that control strategy was optimized by genetic algorithm.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12105 [223]