Studie vlivu fyzikálních parametrů na chybu měření nárazu hlavového impaktoru na kapotu vozidla
Study of the physical parameters influence on the measurement of the head-form to bonnet impact
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Ryška
Vedoucí práce
Vašíček Michal
Oponent práce
Jakubský Ondřej
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek spadající do kategorie ochrany chodců. Hlavním tématem pro vypracování byl zvláštní jev vyskytující se při testech s hlavovými impaktory v různých laboratořích. V první části této práce jsou podrobně popsány všechny záležitosti týkající se přípravy, průběhu a vyhodnocení zkoušek. Ve druhé části jsou provedeny a vyhodnoceny simulace nárazové certifikační zkoušky a simulace náhrady nárazu impaktoru na kapotu vozidla, pro kterou bylo vyvinuto a vyrobeno speciální zkušební zařízení. V poslední kapitole je sepsán postup modernizace vrhacího zařízení v laboratořích Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel. V rámci této renovace byly vyvinuty a následně vyrobeny nové hlavové impaktory, které se budou používat pro interní nárazové zkoušky. Tato diplomová práce byla vypracována pod záštitou Porsche Engineering Services s.r.o. This Thesis discusses the problematics of the impact tests in relation to a category of pedestrian protection. The main reason behind the elaboration of this Thesis was a special phenomenon occurring during the tests with headform impactors in various laboratories. The first part of this work describes in detail all issues related to the preparation, conduct and evaluation of tests. The second part contains the description of the performed and evaluated simulations of the certification drop test and also simulations of the test substituting the impact of the headform to the bonnet, for which a special test device was developed and manufactured. The last chapter describes the modernization procedure of the throwing device used in the laboratories of the Department of Automotive, Combustion Engine and Railway Engineering. New headform impactors were developed and subsequently manufactured as a part of this innovation. These headform impactors will be further used for internal experiments concerning the pedestrian protection. This Thesis was prepared under the patronage of Porsche Engineering Services s.r.o.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]