Modifikace makroskopického dopravního modelu
Macroscopic Transport Model Modification
dc.contributor.advisor | Janoš Vít | |
dc.contributor.author | Milan Kříž | |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T12:19:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T12:19:11Z | |
dc.date.issued | 2020-06-21 | |
dc.identifier | KOS-421369809205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/89331 | |
dc.description.abstract | Tato disertační práce se zabývá problematikou makroskopického dopravního modelování. Cílem práce je rozšířit standardní postup výpočtu makroskopického dopravního modelu o model, který pro každou zónu dopravního modelu určuje podíl jednotlivců vlastnících předplatní jízdenku na veřejnou dopravu nebo disponujících osobním automobilem. Využívání těchto nástrojů mobility není uvažováno jako pouhý vstup do dopravního modelu, ale používání těchto nástrojů je uvažováno jako závislé na různých faktorech popsaných v této práci. Hypotézy byly ověřeny multinomiálním logitovým modelem, nested-logit modelem a smíšeným logitovým modelem. Disertační práce představuje nový postup, který zahrnuje tyto faktory do makroskopického dopravního modelu. | cze |
dc.description.abstract | The dissertation deals with the issue of macroscopic transport modelling. The aim of this dissertation is to extend the standard procedure for calculating the macroscopic transport model by a model that determines for each zone of the transport model the share of individuals with public transport season tickets or an available car. The use of these mobility tools is not considered as a mere input into the transport model, but hte use of these tools is considered as dependent on the various factors described in this thesis. The hypotheses were verified by the multinomial logit model, the nested-logit model and the mixed logit model. The thesis presents a new procedure that includes these factors in the macroscopic transport model. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | modelování dopravní poptávky | cze |
dc.subject | modelování diskrétní volby | cze |
dc.subject | nástroj mobility | cze |
dc.subject | předplatní jízdenka | cze |
dc.subject | vlastnictví osobního automobilu | cze |
dc.subject | transport demand modelling | eng |
dc.subject | discrete choice modelling | eng |
dc.subject | mobility tool | eng |
dc.subject | season ticket | eng |
dc.subject | car-ownership | eng |
dc.title | Modifikace makroskopického dopravního modelu | cze |
dc.title | Macroscopic Transport Model Modification | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.type | doctoral thesis | eng |
dc.contributor.referee | Přibyl Ondřej | |
theses.degree.discipline | Technologie a management v dopravě a telekomunikacích | cze |
theses.degree.grantor | ústav logistiky a managementu dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |