Sociální a kulturní kontext v moderní architektuře.
Social and cultural context in modern architecture-Architect in media network.
Type of document
disertační práceAuthor
Zedníčková Zdeňka
Supervisor
Suske Petr
Opponent
Fialová Irena
Field of study
Architektura, teorie a tvorbaStudy program
Architektura a urbanismusInstitutions assigning rank
Fakulta architekturyDefended
2012-02-02 00:00:00.0Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Disertační práce se věnuje tématu komunikace architekta s veřejností prostřednictvím masovcý sdělovacích médií. Práce se snaží odhalit důvody potřeby této komunikace, ale také její případný obsah. Staví na hypotéze, že by bylo nejvhodnější komunikovat o budoucnosti a na konkrétních projektech testuje, jak lze pro tuto komunikaci získat v masových médiích prostor a jaký efekt může tato komunikace přinést. Na závěr přináší soubor doporučení pro zvolení nejvhodnější strategie a formy komunikace. Subject of this thesis is a communication of architect with societythrough themassmedia. His toging to defect reasons for need of this communication and discover its potential subjects. It assume that the most suitable is to communicete about the future. Aud it is testing on several projects, hontogaina space in massmedia for our communication and what effects it can bring. At the end is provides an instructions for effective achiving a massmedia attention and for choosing the best strategy and form of this communication.
View/ Open
Collections
- Disertační práce - 15000 [134]
The following license files are associated with this item: