Problematika osobních a blízkých vztahů a jejich začlenění do výuky na 2. stupni ZŠ a gymnáziích
Problem of Personal and Close Relationships and Their Integration into Teaching at the 2nd Stage of Primary and Grammar Schools
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Květa Fojtíčková
Vedoucí práce
Mynaříková Lenka
Oponent práce
Nesvadba Petr
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem práce je analyzovat výuku o osobních a blízkých vztazích na 2. stupni ZŠ a gymnázia a empiricky ověřit, zda se témata jako afiliace, atraktivita, láska a výběr partnera vyučují, jak dlouho, jakou formou a v jakých třídách. Na základě výzkumného šetření směřuje tato práce k návrhu ke zlepšení současných přístupů ve vyučovací hodině. Práce má charakter teoreticko – empirický. V teoretické části jsou rozebrány osobní a blízké vztahy, afiliace, atraktivita, láska a výběr partnera. V praktické (empirické) části je pak představeno výzkumné šetření za využití metody kvalitativního šetření pomocí dotazníku (pro kantory), které byly předány do dvou škol ve Varnsdorfu – ZŠ Varnsdorf, náměstí E. Beneše a Biskupské Gymnázium Varnsdorf. Dotazník je řešen formou 8 otázek, každá má další podotázky s možností výběru. Dotazníky obdrželi ti učitelé, kterých se dané téma týká. Dále je v praktické části zhodnocení výzkumného šetření na základě 3 výzkumných otázek, které jsou zanalyzovány a vyobrazeny pomocí grafů. V závěru je práce doplněna o shrnutí a vytvoření návrhu pro zlepšení současných přístupů dané vyučovací hodiny. The aim of this bachelor thesis is to analyze teaching about personal and close relationships at the 2nd Stage of Primary and Grammar Schools and to empirically verify whether topics such as affiliation, attractiveness, love and partner choice are taught, for how long, in what form and in which classes. Based on a research survey, this work aims to propose to improve current approaches in the classroom. The bachelor thesis has a theoretical - empirical character. The theoretical part discusses personal and close relationships, affiliation, attractiveness, love and partner selection. The practical (empirical) part presents a research survey using the method of qualitative survey using a questionnaire (for cantors), which were handed over to two schools in Varnsdorf - Varnsdorf Elementary School, E. Beneš Square and Varnsdorf Bishop's Gymnasium. The questionnaire is solved in the form of 8 questions, each with additional subquestions with a choice. Questionnaires were received by the teachers concerned. In the practical part of the evaluation of the research survey based on 3 research questions, which are analyzed and plotted using graphs. In the end, the work is supplemented by a summary and creation of a proposal for improving the current approaches of the lesson.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]