Zobrazit minimální záznam

Route Planning for Electric Vehicles with Incomplete Information



dc.contributor.advisorCuchý Marek
dc.contributor.authorLukáš Hromadník
dc.date.accessioned2020-06-15T22:51:28Z
dc.date.available2020-06-15T22:51:28Z
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifierKOS-860412705705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/88034
dc.description.abstractV této práci jsme se zaměřili na řešení problému nalezení optimální cesty pro elektromobily při zadaném konci cesty a při známé poptávce po jednotlivých nabíjecích stanicích. Elektromobily je však při delší cestě potřeba nabíjet, vzniká zde tak poptávka po nabíjecích stanicích. Délka fronty, která může na nabíjecí stanici vzinkout, ale není dopředu známá. Vzniká zde tak neurčitost, se kterou je potřeba při plánování počítat. V práci řešíme dva problémy – v prvním problému hledáme optimální cestu a optimální začátek cesty při daném konci cesty a v druhém problému hledáme optimální cestu při zadaném začátku a konci cesty. Oba problémy uvažují omezení plynoucí z baterie v elektromobilu. Vytvořili jsme dva algoritmy, každý pro řešení jednoho z problémů. Algoritmy počítají nejspolehlivější cesty na minimalizací očekávané ceny cesty, kde cenu cesty je kvadratická. Funkčnost implementace byla experimentálně ověřena.cze
dc.description.abstractIn this thesis we've focused on solving a problem of finding the optimal journey for electric cars for the specificed end of the journey and for the specified demand on charging stations. With the need to recharge electric cars for longer journey there is a demand for charging stations. And the size of the queue that can occur on the station is not known beforehand. Therefore we need to address this uncertainty during the planning. We proposed a definition for two types of the problem. The first problem is a problem of finding an optimal journey and optimal start of the journey. The second one is to find an optimal journey for a given start. Both problems consider constraints on the battery in the electric car. We've come up with a separate solution for each problem. Both our algorithms compute an optimal path with the smallest total variance. With that the realization of the final path has smaller cost then algorithms that do not consider demand on charging stations. Algorithms were implemented in Swift and their functionality was experimentally verified.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectoptimální cestacze
dc.subjectelektromobilitacze
dc.subjectpoptávkacze
dc.subjectneurčitostcze
dc.subjectoptimal patheng
dc.subjecteletric carseng
dc.subjectdemandeng
dc.subjectuncertaintyeng
dc.titlePlánování cest pro elektrická auta s neúplnou informacícze
dc.titleRoute Planning for Electric Vehicles with Incomplete Informationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeMatějka Joel
theses.degree.disciplineUmělá inteligencecze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam