iPadOS / MacOS editor dlaždicových map a doplňků
iPadOS / MacOS Tile-based map & asset editor
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jiří Lupač
Vedoucí práce
Vaculík Přemysl
Oponent práce
Gattermayer Josef
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce popisuje softwarové procesy analýzy, návrhu a následného vývoje aplikace pro správu doplňků a dlaždicových map na platformě macOS. Aplikace je určena převážně pro vývojáře mobilních her či aplikací, kteří pro své projekty využívají dlaždicové mapy. Jejím uživatelům umožní snadnou tvorbu a správu obsahu na mapy i následnou tvorbu komplexních map. Všechny vytvořené objekty je následně možné exportovat do uživatelem před\-připravené struktury. Aplikace využívá moderní technologie jako framework SwiftUI pro tvorbu uživatelského rozhraní nebo framework SpriteKit, který slouží jako grafický engine pro vykreslení map. V první části práce byly analyzovány již existující aplikace pro tvorbu a správu dlaždicových map na platformě macOS a technologie vhodné pro implementaci. Poté bylo navrženo řešení využívající v zadání požadované knihovny a zároveň respektující doporučení pro vývojáře na tuto platformu. Na základě tohoto návrhu byla implementována aplikace, která slouží vývojářům či tvůrcům obsahu jako rozhraní pro správu dlaždicových map a doplňků k nim. V poslední části se práce věnuje možnosti implementace iPadOS aplikace s využitím kódu již existující macOS aplikace. This diploma thesis describes software processes of analysis, design and development of native desktop application for administration of assets for tile-based maps on macOS platform. Application is mainly meant for game or application developers who use tile-based maps in their projects. Application allows users to create and manage these maps and assets for them. Created objects and maps can be exported to pre-defined structure so that developers can easily use them in their development of mobile games. In the first part, existing applications for tile-based maps were analysed. It also includes analysis of technologies suitable for implementation of this project. After that, a solution using required frameworks was designed with respect to developer guidelines for macOS platform. Based on this design, a native desktop application has been created to serve developers and content creators as a simple interface for creation of tile-based maps and assets for them. In the last part, thesis focuses on possibility of bringing existing macOS application to the iPadOS operating system.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [1006]