Zobrazit minimální záznam

Advanced steering concept for overactuated vehicle



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorJan Belák
dc.date.accessioned2020-06-10T13:57:45Z
dc.date.available2020-06-10T13:57:45Z
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifierKOS-857605365905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/87767
dc.description.abstractTato práce představuje několik strategií řízení príčné dynamiky vozidel s možností natáčení všech čtyř kol. Na začátku práce je odvozen dvoustopý model auta, zaměřený na jednoduchou identifikaci parametrů vozidla. Tento model je poté použit pro odvození řídicích algoritmů, představených v této práci. Výhody vozidel s natáčením všech čtyř kol jsou ukázany pomocí algoritmů, řídících zatáčení zadní nápravy. Tento přístup je dále rozšířen na laterální steer-by-wire řídicí systém s možností nezávislého zatáčení všech čtyř kol. Tento přístup umožnuje řidiči odděleně ovládat stacivou rychlost a boční rychlost vozidla. Řízení laterálního úhlu smyku je použito pro zajištění robustní stability a chování systému. Veškeré vyvinuté algoritmy jsou ověřeny a otestovány na verifikační RC platformě.cze
dc.description.abstractThis thesis proposes several strategies of a lateral dynamics control for a four-wheel steering vehicles. Firstly, a mathematical twin-track model is derived with a focus on a vehicle identification and setup. This model is then used for development of control algorithms, presented in this thesis. Secondly, rear-axle control state of the art strategies are described to show the possibilities of four-wheel steering. This approach is then extended to a lateral steer-by-wire architecture with complete control over all the vehicle's wheels steering angles. This four-wheel-steering design enables the driver to control the vehicle's yaw rate and lateral speed independently. The system uses a wheel's lateral slip angle control to ensure robust stability and response. All the developed algorithms and models are then verified on a sub-scale vehicle platform.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLaterální dynamika vozidlacze
dc.subjectŘízení zadní nápravycze
dc.subjectSteer-by-wirecze
dc.subjectLaterální úhel skluzucze
dc.subjectDvojstopé vozidlocze
dc.subjectŘízení stavů vozidlacze
dc.subjectVehicle lateral dynamicseng
dc.subjectRear axle steeringeng
dc.subjectSteer-by-wireeng
dc.subjectLateral slip angleeng
dc.subjectTwin-track modeleng
dc.subjectVehicle states controleng
dc.titlePokročilé koncepty řízení jízdních platform s redundantním ovládánímcze
dc.titleAdvanced steering concept for overactuated vehicleeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeBušek Jaroslav
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu













Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam