Zobrazit minimální záznam

Implementation of rendering system in Rust



dc.contributor.advisorBittner Jiří
dc.contributor.authorEduard Lavuš
dc.date.accessioned2020-06-10T13:57:26Z
dc.date.available2020-06-10T13:57:26Z
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifierKOS-857605029405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/87753
dc.description.abstractVulkan je dnes de-facto štandardom pre otvorené mnoho-platformové vykresľovanie grafiky v reálnom čase. Vývojári môžu vďaka Vulkanu naplno využiť silu grafických kariet na mnohých platformách vďaka jeho jednotnému dizajnu. Vulkan naviac prináša mnoho vylepšení v porovnaní so starším OpenGL. Vulkan je však zameraný na omnoho nižší level ako OpenGL a preto vyžaduje viac práce na strane vývojára. Táto práca predkladá knižnicu v jazyku Rust so základnými typmi a vysokoúrovňovým návrhom na vytváranie a spracovávanie objektov Vulkanu bezpečne vo viac vláknovom prostredí a s minimálnym dopadom na rýchlosť. Diskutované sú aj výhody jazyka Rust pre túto konkrétnu úlohu. Naviac je porovnaná rýchlosť a veľkosť kódu voči Rustovej knižnici ash, ktorá poskytuje priame prepojenia do Vulkan API napísaného v jazyku C.cze
dc.description.abstractVulkan is today the de-facto standard for open cross-platform real-time graphics rendering. It allows the developers to leverage the performance of GPUs on many platforms thanks to its uniform design and brings many improvements when compared to the older OpenGL API. Contrary to its predecessor, however, Vulkan is much more low-level and requires more work from the developer. This thesis presents a Rust crate (library) with core wrapper types and a high-level API design for creating and managing Vulkan objects safely in concurrent manner, with minimal impact on performance. Advantages of Rust for this specific task are discussed and the performance and verbosity in comparison to the ash crate (library), which provides raw bindings to the C Vulkan API, is evaluated.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVulkancze
dc.subjectVulkayescze
dc.subjectgrafické APIcze
dc.subjectGPUcze
dc.subjectpočítačová grafikacze
dc.subjectabstrakcia Vulkan APIcze
dc.subjectVulkaneng
dc.subjectVulkayeseng
dc.subjectgraphics APIeng
dc.subjectGPUeng
dc.subjectcomputer graphicseng
dc.subjectVulkan API abstractioneng
dc.titleImplementace zobrazovacího systému v jazyce Rustcze
dc.titleImplementation of rendering system in Rusteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSloup Jaroslav
theses.degree.disciplinePočítačové hry a grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam