Automatické generování modelů pro virtuální realitu
Automatic Creation of Models for Virtual Reality
dc.contributor.advisor | Klán Petr | |
dc.contributor.author | Filip Pavlas | |
dc.date.accessioned | 2020-02-06T23:51:41Z | |
dc.date.available | 2020-02-06T23:51:41Z | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier | KOS-762877574505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/86585 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá návrhem a implementací metody vhodné pro generování trojrozměrného modelu ze sekvence dvojrozměrných snímků. V rámci rešerše jsou popsané současné možnosti generování modelů a to jak konvenčními metodami, tak metodami patřící do oblasti umělé inteligence. Na základě požadavků a poznatků získaných v rešerši je vybrána konvenční existující metoda. Tato metoda je přenesena do nového prostředí a její stěžejní části jsou nahrazeny metodami z oblasti umělé inteligence s cílem zvýšit kvalitu výstupu, nebo výpočet urychlit. Metoda je majoritně implementována v jazyce C#, jeden modul je pak implementován v C++. Implementace je podpořena knihovnami Eigen, Sophus a CNTK. | cze |
dc.description.abstract | This work deals with the design and implementation of a method suitable for generating a three-dimensional model from a sequence of two-dimensional images. In the research there are described current possibilities of generating models by both conventional methods and methods belonging to the field of artificial intelligence. Based on the requirements and knowledge gained in the research, a conventional existing method is selected. This method is transferred to a new environment and its core parts are replaced by artificial intelligence methods to improve the output quality or accelerate the calculation. Method is mostly implemented in C# language, one module is implemented in C++. The implementation is supported by the Eigen, Sophus and CNTK libraries. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | vizuální odometrie | cze |
dc.subject | monokulární SLAM | cze |
dc.subject | generování 3D modelu | cze |
dc.subject | SFM | cze |
dc.subject | 2D do 3D | cze |
dc.subject | generativní konvoluční sítě | cze |
dc.subject | genetické algoritmy | cze |
dc.subject | CNTK | cze |
dc.subject | Sophus | cze |
dc.subject | C# | cze |
dc.subject | visual odometry | eng |
dc.subject | monocular SLAM | eng |
dc.subject | generated 3D models | eng |
dc.subject | SFM | eng |
dc.subject | 2D to 3D | eng |
dc.subject | generative convolution networks | eng |
dc.subject | genetic algorithms | eng |
dc.subject | CNTK | eng |
dc.subject | Sophus | eng |
dc.subject | C# | eng |
dc.title | Automatické generování modelů pro virtuální realitu | cze |
dc.title | Automatic Creation of Models for Virtual Reality | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Klouda Karel | |
theses.degree.discipline | Znalostní inženýrství | cze |
theses.degree.grantor | katedra aplikované matematiky | cze |
theses.degree.programme | Informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 18105 [195]