Vliv bezpilotních prostředků na životní prostředí
UAVs Influence on the Enviromnent
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Yuliya Shirshova
Vedoucí práce
Hůlek David
Oponent práce
Řeha David
Studijní obor
Technologie údržby letadelStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá vlivem UAS na životní prostředí. Po teoretickém úvodu a seznámením se s historií vývoje UAS, jejich klasifikací a konstrukčními prvky je uvedeno, jaké konstrukční prvky UAS ovlivňují hluk, na což navazuje můj vlastní experiment, který je také součástí práci. Součástí praktické části teto práce jsou kromě experimentu též výpočty emisí, které se teoreticky mohly do atmosféry dostat v roce 2018 kvůli využití UAS. Na tento výpočet dále navazují předpokládané produkce emise prostřednictvím využití UAS do roku 2022. Na základě dosažených výsledků byl navržen postup pro možné omezení negativních vlivů. Tato práce obsahuje také část ohledně legislativních podmínek pro využití UAS v ČR. This work deals with the determination of the effects of the use of UAS on the surrounding environment. After the theorectical introduction and the familarization of the history of development of UAS, their classification, and structural parts, in this work it is said which specific structural parts of the UAS are able to influence the noise that it produces. My experiment, which is a part of this work, confirms this claim. In addition to the experimental part, this work presents the emission calculations, which could have already entered the atmosphere in 2018 due to the use of UAS, but also the expected production of emissions because of the use of UAS by 2022. Based on the obtained results, possible solutions to this problem have been suggested. This work also contains information on the legislative conditions for the use of UAS in the Czech Republic.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]