Zobrazit minimální záznam

The Influence of Meteorological Conditions to Fuel Consumption



dc.contributor.advisorKameníková Iveta
dc.contributor.authorLucie Wágnerová
dc.date.accessioned2019-09-08T22:51:38Z
dc.date.available2019-09-08T22:51:38Z
dc.date.issued2019-09-08
dc.identifierKOS-780405442105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/85287
dc.description.abstractPřesná predikce meteorologických podmínek a jejich následné zpracování ve Flight Planning System je jedním z klíčových aspektů napomáhající k efektivitě letů. Při vzniklých nepřesnostech v měření či zpracování dat vznikají odchylky plánovaného paliva od reálného, což má za následek menší efektivitu letů, spojenou s finančními ztrátami. Cílem je tyto odchylky v maximální možné míře eliminovat. Práce je zaměřena na možnosti predikce meteorologických jevů, především větru a jeho vliv na plánování letu. Analyzuje plánovací systémy z pohledu efektivity plánování paliva a na konkrétním případu demonstruje vliv nepřesnosti plánovaného větru na množství spotřebovaného paliva. Práce také dokazuje vzestupnou tendenci odchylky se vzrůstající dobou letu.cze
dc.description.abstractAccurate prediction of meteorological conditions and its elaboration in Flight Planning System is one of the most important aspects of flight efficiency. During the weather measurements and its processing may occur deviations between planned and real fuel. This affects the flight efficiency and causes financial losses. It is very important to eliminate these deviations as much as possible. This bachelor thesis is focused on possibilities of predicting meteorological conditions, especially wind influence on planning. This thesis analyzes Flight Planning Systems in terms of fuel planning efficiency. The thesis shows the effect of an inaccuracy of the planned wind on the amount of consumed fuel. The thesis also managed to prove the assumption that the fuel deviation increases with the length of a flight.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectMeteorologické jevycze
dc.subjectčelní vítrcze
dc.subjectspotřeba palivacze
dc.subjectplánování letucze
dc.subjectprovozní letový pláncze
dc.subjectMeteorological conditionseng
dc.subjectheadwindeng
dc.subjectfuel consumptioneng
dc.subjectflight planningeng
dc.subjectOperational Flight Planeng
dc.titleVliv meteorologických jevů na předpověď spotřeby palivacze
dc.titleThe Influence of Meteorological Conditions to Fuel Consumptioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHajzler Ota
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu



















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam