Vliv meteorologických jevů na předpověď spotřeby paliva
The Influence of Meteorological Conditions to Fuel Consumption
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Lucie Wágnerová
Supervisor
Kameníková Iveta
Opponent
Hajzler Ota
Field of study
Letecká dopravaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Přesná predikce meteorologických podmínek a jejich následné zpracování ve Flight Planning System je jedním z klíčových aspektů napomáhající k efektivitě letů. Při vzniklých nepřesnostech v měření či zpracování dat vznikají odchylky plánovaného paliva od reálného, což má za následek menší efektivitu letů, spojenou s finančními ztrátami. Cílem je tyto odchylky v maximální možné míře eliminovat. Práce je zaměřena na možnosti predikce meteorologických jevů, především větru a jeho vliv na plánování letu. Analyzuje plánovací systémy z pohledu efektivity plánování paliva a na konkrétním případu demonstruje vliv nepřesnosti plánovaného větru na množství spotřebovaného paliva. Práce také dokazuje vzestupnou tendenci odchylky se vzrůstající dobou letu. Accurate prediction of meteorological conditions and its elaboration in Flight Planning System is one of the most important aspects of flight efficiency. During the weather measurements and its processing may occur deviations between planned and real fuel. This affects the flight efficiency and causes financial losses. It is very important to eliminate these deviations as much as possible. This bachelor thesis is focused on possibilities of predicting meteorological conditions, especially wind influence on planning. This thesis analyzes Flight Planning Systems in terms of fuel planning efficiency. The thesis shows the effect of an inaccuracy of the planned wind on the amount of consumed fuel. The thesis also managed to prove the assumption that the fuel deviation increases with the length of a flight.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [554]