Koncepční návrh elektrického pohonu komunálního vozidla
Conceptual design of electric drive of a municipal vehicle
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Michal Zbojovský
Supervisor
Morkus Josef
Opponent
Klír Vojtěch
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Táto práca sa zaoberá koncepčným návrhom elektrického pohonu komunálneho vozidla so snahou ponechať čo najviac možných dielov z pôvodnej spaľovacej verzie vozidla . Z dôvodu využitia vozidiel a určeniu jazdného cyklu, v ktorom bude navrhované vozidlo pracovať, bola k jeho návrhu spracovaná rešerš a prieskum trhu s elektrickými úžitkovými vozmi. Pre správny návrh elektrického pohonu bolo potrebné analyzovať profil trate a následne z toho vypočítať jazdné odpory, ktoré musí vozidlo prekonávať pri práci. Z nich boli dopočítané všetky potrebné parametre pre výber vhodného elektromotora a energetická spotreba vozidla, na ktorú bola navrhovaná kapacita batérie. Z navrhnutých komponentov pre elektrický pohon bol zostavený 3D model koncepčného návrhu, ktorý nahradil spaľovací pohon vozidla elektrickým. This thesis focuses on the conceptual design of an electric drive for a communal vehicle whilst aiming to keep as many parts as possible from the original combustion version of the vehicle. Due to the use of the vehicle and determination of the driving cycle, in which the designed vehicle will operate, a recherche and research of the electric utility vehicle market was prepared. For the correct design of the electric drive it was necessary to analyse the track profile and calculate the driving resistances that the vehicle will have to overcome during operation. From these, all required parameters for the selection of a suitable electric motor and the vehicle's energy consumption, for which the battery capacity was chosen, were calculated. A 3D model of the conceptual design, which replaces the combustion drive with an electric drive, was created from the designed components of the electric drive.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]