Náhrada brzdového kotouče průměru 590 mm za průměr 610 mm v podvozku GP 200 os. vozu
A substitute of the brake disc by diameter 590 mm behind the disc with diameter 610 mm in bogie GP 200 of a passenger rail wagon
dc.contributor.advisor | Kolář Josef | |
dc.contributor.author | Michal Kasan | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T22:51:54Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T22:51:54Z | |
dc.date.issued | 2019-08-23 | |
dc.identifier | KOS-780406006105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/84784 | |
dc.description.abstract | Moje bakalářská práce se zabývá náhradou brzdového kotouče průměru 590 mm za kotouč průměru 610 mm. Na osobním voze Bdpee231 se u stávajícího kotouče průměru 590 mm objevují nepřípustné trhliny při řádově nižším nájezdu ve srovnání s podobným typem vozů. Řešením je výměna stávajícího kotouče za nový o průměru 610 mm. Ve své práci počítám lisovaný spoj náboje brzdového kotouče s nápravou dvojkolí. Maximální povolená konstrukční rychlost je 160 km/h - od tohoto údaje se odvíjí následné výpočty silových účinků, ze kterých se stanoví brzdný krouticí moment, který musí nalisovaný spoj přenést. Na závěr práce provádím kontrolu šroubového spoje věnce brzdového kotouče s nábojem, který je uskutečněn dvanácti šrouby M12. | cze |
dc.description.abstract | My bachelor thesis deals with substitution of the brake disc diameter 590 mm by brake disc diameter 610. An inadmissible cracks were found on the current disc diameter 590 mm of passenger rail wagon Bdpee231, altough the wagon has lower ridden mileage than similar carriages. Suggested solution is replacing the current brake disc with new disc diameter 610 mm. Main point of my thesis is calculation of pressed joint. Highest allowed speed is 160 km/h - all force effects are calculated from this parameter, as well as braking torque. In conclusion, I´m making control calculation for bolted joint, which consists of twelve bolts M12. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | podvozek GP 200 | cze |
dc.subject | brzdový kotouč | cze |
dc.subject | lisovaný spoj | cze |
dc.subject | osobní vůz Bdpee231 | cze |
dc.subject | brzdění | cze |
dc.subject | kotoučová brzda | cze |
dc.subject | šroubový spoj | cze |
dc.subject | bogie GP 200 | eng |
dc.subject | brake disc | eng |
dc.subject | pressed joint | eng |
dc.subject | passenger rail wagon Bdpee231 | eng |
dc.subject | braking | eng |
dc.subject | disc brake | eng |
dc.subject | bolted joint | eng |
dc.title | Náhrada brzdového kotouče průměru 590 mm za průměr 610 mm v podvozku GP 200 os. vozu | cze |
dc.title | A substitute of the brake disc by diameter 590 mm behind the disc with diameter 610 mm in bogie GP 200 of a passenger rail wagon | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Škurek Karel | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [287]