Návrh spřaženého ocelo-betonového dálničního mostu s využitím prefabrikovaných prvků desky
The design of composite steel - concrete highway bridge with precast deck elements
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Keclík
Vedoucí práce
Vráblík Lukáš
Oponent práce
Heřman Jakub
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce pojednává o spřažených ocelobetonových mostech se zaměřením především na prefabrikované prvky desky. Teoretická část se zabývá spřaženými mosty obecně, prefabrikací a na závěr jsou komplexně popsány ocelobetonové mosty s betonovou deskou prefabrikovanou na plnou výšku. Praktická část je zaměřena na alternativní návrh dálničního mostu na D48 v úseku Rybí - Rychaltice jako spřaženého ocelobetonového mostu s deskou prefabrikovanou na plnou výšku s využitím UHPC. Statický výpočet řeší chování betonové desky v podélném i příčném směru. Také se zabývá vyřešením klíčových detailů. Cílem je provést alternativní návrh mostu s použitím této technologie namísto původně navržené varianty s monolitickou deskou z betonu běžné pevnosti a zhodnotit výhody a nevýhody využití UHPC v detailech. This bachelor thesis deals with composite steel-concrete bridges with focus on precast deck elements. The theoretical part deals with composite bridges in general, prefabrication and at the end are comprehensively described steel-concrete bridges with full-depth precast concrete deck panels. The practical part is focused on alternative design of the highway bridge at D48 in the section Rybí - Rychaltice as composite steel-concrete bridges with full-depth precast concrete deck with use of UHPC. The static calculation solves longitudinal and transverse behaviour. It also solves the key details. The goal is to make an alternative design of bridge using this technology instead of the originally designed variant with the cast-in-place concrete deck of common strength.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11133 [584]