Optimalizace svaru ve vnitřním plamenci spalovací komory turbovrtulového motoru GE H80
Weld optimization in the internal flame of the combustion chamber of the GE H80 turboprop engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vojtěch Vávra
Vedoucí práce
Vampola Tomáš
Oponent práce
Neusser Zdeněk
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem geometrie svarového spoje vytvořeného pomocí technologie elektronového paprsku na vnitřním plamenci spalovací komory turbovrtulového motoru GE H80 s cílem zlepšení vlastností únavové životnosti. Tato zlepšení jsou ověřena pomocí komparativní analýzy napěťového stavu metodou konečných prvků. Pomocí teplotní a strukturální analýzy je vyšetřeno globální a lokální rozložení napětí v součásti. Návrh je vytvořen s ohledem na výrobní a ekonomické okrajové podmínky, zároveň jsou diskutovány možnosti další analýzy. This work deals with proposing a new geometry of an electron beam weld joint in the inner liner of the combustion chamber of the GE H80 turboprop engine with the aim to improve its cyclic life properties. These improvements are validated by means of comparative stress analysis using finite element method. Steady-state thermal analysis and static structural analysis are employed to study global and local stress distributions in the part. All propositions are made with regards to manufacturing and economic constraints. Further possibilities for deeper analysis are also discussed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12105 [223]