Využití vyšších možství R-materiálu v kombinaci s měkkými asfaltovými pojivy
Asphalt Mixes with Reclaimed Asphalt and Soft Bitumen
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Petr Štěpánek
Vedoucí práce
Mondschein Petr
Oponent práce
Valentová Tereza
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra silničních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Navrhování asfaltových směsí s vyšším podílem R-materiálů vůči novým surovinám při výrobě asfaltových směsí pro použití v silničním stavitelství je vzhledem k environmentálním a ekonomickým výhodám správným trendem posledních let. V této bakalářské práci je řešena a posouzena možnost použití R-materiálu v podílu 40 % s měkkým asfaltem 160/220 k návrhu směsi pro ložnou vrstvu vozovkového souvrství ACL 16+. Nejprve byl proveden rozbor použitého R-materiálu, extrakce pojiva, zrnitost kameniva, penetrace a bod měknutí pojiva. Následně byla navrhnuta asfaltová směs dle ČSN EN 13108.1. Pro porovnání vlastností byly použity dvě referenční asfaltové směsi. Směs s 40% podílem R-materiálu a s asfaltem 50/70 a asfaltová směs bez R-materiálu s asfaltem 50/70. Pro navrženou směs a pro referenční směsi byly provedeny následující zkoušky: moduly tuhosti, odolnost vůči vodě a mrazu, měření šíření trhlin, odolnost proti trvalým deformacím a maximální objemová hmotnost. Výsledky a vyhodnocení jsou zpracovány v tabulkách a grafech a jsou součástí bakalářské práce. The design of asphalt mixtures with a higher proportion of R-materials versus new materials in the production of new asphalt mixtures in use for road construction is an important trend in the recent years due to environmental and economic advantages. In this Bachelor Thesis, the possibility of R-material use in a proportion of 40 % with soft asphalt 160/220 is being considered and evaluated in order to the design the mixture for the layer of ACL 16+. Firstly, analysis of the R-material, binder extraction, aggregate grain size, penetration and binder softening point were performed. Subsequently, the asphalt mixture was designed according to ČSN EN 13108.1. Two reference asphalt mixtures were used to compare the properties (performance): a mixture consisting of 40% R-material and 50/70 asphalt and an asphalt mixture without R-material with 50/70 asphalt. The following tests were performed for the suggested mixture and the reference mixtures: stiffness modulus, water and frost resistance, crack growth measurements, permanent deformation resistance and maximum bulk density. The results and evaluations are elaborated in tables and charts and they are part of the bachelor thesis.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11136 [223]