Pokročilé ovládání ventilů vznětového motoru s ohledem na emisní systémy
Advanced Valve Actuation of a Diesel Engine with respect to Aftertreatment Systems
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Veronika Zelená
Vedoucí práce
Bolehovský Ondřej
Oponent práce
Doleček Vít
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá ohřevem systému zpracování spalin naftového motoru. Cílem této práce je provést rešerši na emise, části výfukového systému na zpracování spalin v naftovém motoru, evropskou legislativu a na variabilní ventilové rozvody, konkrétně dřívější otevření výfukového ventilu a negativní překrytí zdvihových křivek výfukového a sacího ventilu. Ventilový rozvod je plně variabilní. Druhá část této práce se zabývá ustálenými a přechodovými ději, které jsou simulovány v programu GT-SUITE. V závěru této práce je na základě provedených simulací vybrána strategie, která nejlépe ohřeje výfukový systém na zpracování spalin. This bachelor thesis deals with aftertreatment heat-up. The target of this thesis is to research the engine emissions, parts of aftertreatment in diesel engine, European emission standards and variable valve timing, particulate early exhaust valve opening (EEVO) and negative valve overlap (NVO). The valvetrain is the full variable. The second part of this thesis deals with steady-state and transient-state simulations in the software GT-SUITE. At the end of this thesis, I will suggest the most efficient strategy for aftertreatment heat-up.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]