Zobrazit minimální záznam

Non-linear Playback of Collection of Audio Samples for Video Games



dc.contributor.advisorSporka Adam
dc.contributor.authorIgor Kotov
dc.date.accessioned2019-06-12T16:01:24Z
dc.date.available2019-06-12T16:01:24Z
dc.date.issued2019-06-11
dc.identifierKOS-886319471005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/82789
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem, implementací a testováním algoritmu pro zpracování digitálního signálu, který by mohl detekovat všechny možné body přechodu v hudebním souboru s pevným rytmem tak, aby jeho nelineární přehrávání na základě těchto přechodů bylo bezproblémové a přirozené. Tento algoritmus by mohl být použit v různých oblastech elektronické zábavy, jmenovitě v adaptivním zvukovém designu pro videohry. Nejprve je uveden přehled současných populárních technik pro realizaci interaktivního zvuku s případy použití vzorku. Diskuse se pak zaměřuje zejména na pojem nelineárního přehrávání zvukových souborů přes přechod a dotýká se několika metod zvukové syntézy. Poté je poskytnuta nezbytná podkladová práce, analýza výzev, které představují úkoly programování a navrhovaná řešení. Dále je podrobně popsána implementace algoritmu a podpůrná technologická rozhodnutí. Využití nového přístupu je pak demonstrováno na jednoduché GUI aplikaci. Testování vnímání je prováděno, jeho metoda a výsledky jsou diskutovány. Následně je ukázková ukázka použití algoritmu pro účely procedurálního zvuku demonstrována na demo hře, která se opírá o problémově přizpůsobené API. Dále jsou navržena perspektivní vylepšení uvedené techniky.cze
dc.description.abstractThis master thesis is concerned with designing, implementing, and testing a digital signal processing algorithm that could detect all possible transition points within a rigid-beat music file so that its non-linear playback based on those transitions is seamless and natural. That algorithm could be employed in various fields of electronic entertainment, namely, in adaptive sound design for videogames. First, an overview of currently popular techniques for realizing interactive audio is given with sample use cases. Then, the discussion focuses particularly on the notion of non-linear audio file playback via transitioning and touches several methods of sound synthesis. After that, the necessary background of the work is provided, the analysis of challenges that the programming task poses as well as of suggested workarounds is done. Next, the algorithm’s implementation and the supporting technological choices are thoroughly described. Then, the usage of the new approach is demonstrated on a simple GUI application. Perception testing is carried out, its method and results are discussed. Afterwards, sample usage of the algorithm for the purposes of procedural audio is demonstrated on a demo game that relies on a problem-tailored API. Finally, prospective enhancements of the shown technique are proposed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpracování digitálních signálůcze
dc.subjectprocedurální audiocze
dc.subjectadaptivní hudbacze
dc.subjectUnitycze
dc.subjectzvukové srovnánícze
dc.subjectdigital signal processingeng
dc.subjectprocedural audioeng
dc.subjectadaptive musiceng
dc.subjectUnityeng
dc.subjectsound comparisoneng
dc.titleNelineární přehrávání v rámci množiny zvukových vzorků v kontextu videohercze
dc.titleNon-linear Playback of Collection of Audio Samples for Video Gameseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeŽikovský Pavel
theses.degree.disciplineInterakce člověka s počítačemcze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam