Metody propojení počítačem generované a ručně kreslené animace
Bridging the Gap Between Computer-Generated and Hand-Drawn Animation
dc.contributor.advisor | Sýkora Daniel | |
dc.contributor.author | Marek Dvorožňák | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T07:19:14Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T07:19:14Z | |
dc.date.issued | 2019-03-25 | |
dc.identifier | KOS-538154713005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/82106 | |
dc.description.abstract | Celovečerní kreslené filmy z dílen renomovaných animačních studií, jako je Disney Animation nebo Pixar, jsou v dnešní době téměř výlučně tvořeny na počítačích s využitím pokročilých digitálních technik, jakými jsou např. realistická syntéza obrazu nebo fyzikální simulace. Tyto algoritmy dodávají filmům vysoce atraktivní vizuální podobu a zároveň zvyšují úroveň automatizace celého výrobního procesu. Dochází tak k viditelnému sjednocení stylizace a to jak na úrovni vzhledu, tak i z hlediska výsledného pohybu animovaných postav. V kontrastu k počítačovým metodám stojí tradiční animační techniky, jež byly používány při výrobě kreslených filmů dříve. Jejich hlavní výhodou oproti digitální animaci byl fakt, že skrze práci s fyzickými výtvarnými médii umožnily animátoru plnou tvůrčí svobodu. V dnešní době jsou však kvůli extrémním časovým nárokům využívány pouze okrajově. Nedávný úspěch animovaných filmů, jež kombinují digitální techniky s ruční animací, ale naznačuje vznikající trend, který přináší tradiční kreslenou animaci zpět do hry. | cze |
dc.description.abstract | Animated feature-length movies produced by renowned studios such as Disney Animation or Pixar are nowadays almost exclusively created on computers using various advanced digital techniques such as physically-based rendering or simulation. Those algorithmic solutions make the movies highly appealing to the audience and substantially increase the level of automation in the production process which leads to a visible unification of the motion as well as appearance stylization. In contrast, traditional animation techniques that were used in the production of animated feature films formerly allowed artists to express better their unique artistic vision enabling them to work with physical, artistic media and have full creative freedom over the production process. Nowadays, due to their extreme time demands, traditional animation techniques are utilized only marginally. Nevertheless, the recent release of several critically acclaimed movies which combine digital pipeline with hand-drawn animation indicates an emerging trend to bring features of the traditional techniques back in the game. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | ručně kreslená animace | cze |
dc.subject | počítačem generovaná animace | cze |
dc.subject | časosběrné video | cze |
dc.subject | rozklad na vrstvy | cze |
dc.subject | 3D rekonstrukce | cze |
dc.subject | syntéza založená na příkladu | cze |
dc.subject | skeletální animace | cze |
dc.subject | přenos stylu | cze |
dc.subject | stylizace | cze |
dc.subject | umělecká svoboda | cze |
dc.subject | hand-drawn animation | eng |
dc.subject | computer-generated animation | eng |
dc.subject | time-lapse video | eng |
dc.subject | decomposition into layers | eng |
dc.subject | 3D reconstruction | eng |
dc.subject | example-based synthesis | eng |
dc.subject | skeletal animation | eng |
dc.subject | style transfer | eng |
dc.subject | stylization | eng |
dc.subject | artistic freedom | eng |
dc.title | Metody propojení počítačem generované a ručně kreslené animace | cze |
dc.title | Bridging the Gap Between Computer-Generated and Hand-Drawn Animation | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.type | doctoral thesis | eng |
dc.contributor.referee | Kozlíková Barbora | |
theses.degree.discipline | Informatika a výpočetní technika | cze |
theses.degree.grantor | katedra počítačové grafiky a interakce | cze |
theses.degree.programme | Elektrotechnika a informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Disertační práce - 13000 [694]