Zobrazit minimální záznam

Bridging the Gap Between Computer-Generated and Hand-Drawn Animation



dc.contributor.advisorSýkora Daniel
dc.contributor.authorMarek Dvorožňák
dc.date.accessioned2019-05-28T07:19:14Z
dc.date.available2019-05-28T07:19:14Z
dc.date.issued2019-03-25
dc.identifierKOS-538154713005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/82106
dc.description.abstractCelovečerní kreslené filmy z dílen renomovaných animačních studií, jako je Disney Animation nebo Pixar, jsou v dnešní době téměř výlučně tvořeny na počítačích s využitím pokročilých digitálních technik, jakými jsou např. realistická syntéza obrazu nebo fyzikální simulace. Tyto algoritmy dodávají filmům vysoce atraktivní vizuální podobu a zároveň zvyšují úroveň automatizace celého výrobního procesu. Dochází tak k viditelnému sjednocení stylizace a to jak na úrovni vzhledu, tak i z hlediska výsledného pohybu animovaných postav. V kontrastu k počítačovým metodám stojí tradiční animační techniky, jež byly používány při výrobě kreslených filmů dříve. Jejich hlavní výhodou oproti digitální animaci byl fakt, že skrze práci s fyzickými výtvarnými médii umožnily animátoru plnou tvůrčí svobodu. V dnešní době jsou však kvůli extrémním časovým nárokům využívány pouze okrajově. Nedávný úspěch animovaných filmů, jež kombinují digitální techniky s ruční animací, ale naznačuje vznikající trend, který přináší tradiční kreslenou animaci zpět do hry.cze
dc.description.abstractAnimated feature-length movies produced by renowned studios such as Disney Animation or Pixar are nowadays almost exclusively created on computers using various advanced digital techniques such as physically-based rendering or simulation. Those algorithmic solutions make the movies highly appealing to the audience and substantially increase the level of automation in the production process which leads to a visible unification of the motion as well as appearance stylization. In contrast, traditional animation techniques that were used in the production of animated feature films formerly allowed artists to express better their unique artistic vision enabling them to work with physical, artistic media and have full creative freedom over the production process. Nowadays, due to their extreme time demands, traditional animation techniques are utilized only marginally. Nevertheless, the recent release of several critically acclaimed movies which combine digital pipeline with hand-drawn animation indicates an emerging trend to bring features of the traditional techniques back in the game.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectručně kreslená animacecze
dc.subjectpočítačem generovaná animacecze
dc.subjectčasosběrné videocze
dc.subjectrozklad na vrstvycze
dc.subject3D rekonstrukcecze
dc.subjectsyntéza založená na příkladucze
dc.subjectskeletální animacecze
dc.subjectpřenos stylucze
dc.subjectstylizacecze
dc.subjectumělecká svobodacze
dc.subjecthand-drawn animationeng
dc.subjectcomputer-generated animationeng
dc.subjecttime-lapse videoeng
dc.subjectdecomposition into layerseng
dc.subject3D reconstructioneng
dc.subjectexample-based synthesiseng
dc.subjectskeletal animationeng
dc.subjectstyle transfereng
dc.subjectstylizationeng
dc.subjectartistic freedomeng
dc.titleMetody propojení počítačem generované a ručně kreslené animacecze
dc.titleBridging the Gap Between Computer-Generated and Hand-Drawn Animationeng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeKozlíková Barbora
theses.degree.disciplineInformatika a výpočetní technikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeElektrotechnika a informatikacze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam