ŠRÁMEK, M. and J. NOVÁK. Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť. In: VILTOVÁ, T., et al., eds. 25. betonářské dny. Praha, 2018-11-21/2018-11-22. Praha: ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI, 2018. ISBN 978-80-906759-6-4.
Článek se zabývá optimalizací materiálového řešení prefabrikovaného betonového dílce inovativního systému pro pojezdové plochy letišť, na jehož vývoji se podílí Fakulta stavební ČVUT v Praze. Cíl optimalizace sledovaného prvku spočívá v návrhu takového vyztužení, při kterém bude prvek schopen splnit požadavky na šířku trhlin, omezení tahového napětí ve výztuži a tlakového napětí v betonu. Zvolená kritéria se sledovala na trojrozměrném modelu prefabrikovaného dílce, který byl podroben nelineární numerické simulaci pomocí Nephton-Raphsonovy metody a metody konečných prvků. Dílec byl vystaven zatížení od hlavního podvozku letounu Airbus A380-800F ve dvou polohách podepření, které lze očekávat u skutečné konstrukce. Výstupem práce je přesné stanovení množství výztuže v prefabrikátu a jeho konstrukční a materiálové řešení.
cze
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cze
dc.publisher
ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI
dc.relation.ispartof
25. betonářské dny
dc.subject
precast concrete element
eng
dc.subject
imperfection
eng
dc.subject
precast pavement
eng
dc.subject
airplane pavement loads
eng
dc.title
Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť
cze
dc.title.alternative
Non-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavement
eng
dc.type
stať ve sborníku
cze
dc.type
conference paper
eng
dc.relation.projectid
info:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TH/TH02010375/CZ/Airfield concrete panel/BLP
dc.rights.access
closedAccess
dc.type.status
Peer-reviewed
dc.type.version
publishedVersion
dc.relation.conference
25. betonářské dny
dc.description.abstract-translated
The paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.