Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorŠrámek M.
dc.contributor.authorNovák J.
dc.date.accessioned2019-03-27T22:34:31Z
dc.date.available2019-03-27T22:34:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifierV3S-325331
dc.identifier.citationŠRÁMEK, M. and J. NOVÁK. Nelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišť. In: VILTOVÁ, T., et al., eds. 25. betonářské dny. Praha, 2018-11-21/2018-11-22. Praha: ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI, 2018. ISBN 978-80-906759-6-4.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/81721
dc.description.abstractČlánek se zabývá optimalizací materiálového řešení prefabrikovaného betonového dílce inovativního systému pro pojezdové plochy letišť, na jehož vývoji se podílí Fakulta stavební ČVUT v Praze. Cíl optimalizace sledovaného prvku spočívá v návrhu takového vyztužení, při kterém bude prvek schopen splnit požadavky na šířku trhlin, omezení tahového napětí ve výztuži a tlakového napětí v betonu. Zvolená kritéria se sledovala na trojrozměrném modelu prefabrikovaného dílce, který byl podroben nelineární numerické simulaci pomocí Nephton-Raphsonovy metody a metody konečných prvků. Dílec byl vystaven zatížení od hlavního podvozku letounu Airbus A380-800F ve dvou polohách podepření, které lze očekávat u skutečné konstrukce. Výstupem práce je přesné stanovení množství výztuže v prefabrikátu a jeho konstrukční a materiálové řešení.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherČBS - Česká betonářská společnost ČSSI
dc.relation.ispartof25. betonářské dny
dc.subjectprecast concrete elementeng
dc.subjectimperfectioneng
dc.subjectprecast pavementeng
dc.subjectairplane pavement loadseng
dc.titleNelineární analýza prefabrikovaného dílce pro pojezdové plochy letišťcze
dc.title.alternativeNon-Linear Analysis of Precast Concrete Element for Airport Pavementeng
dc.typestať ve sborníkucze
dc.typeconference papereng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TH/TH02010375/CZ/Airfield concrete panel/BLP
dc.rights.accessclosedAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.relation.conference25. betonářské dny
dc.description.abstract-translatedThe paper focuses on structural design of a precast concrete element used for an innovative precast concrete pavement system for airports which is being developed within an ongoing project at Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The object of the structural design consists in designing reinforcement for the selected element with respect to crack width, tensile stress limitation in reinforcement and compressive stress limitation in concrete. The amount of reinforcement is highly affected by both applied load and the presence of imperfection in pavement bedding. In order to examine the behavior of the element subject to the load from Airbus A380-800F, a three-dimensional model was created and analyzed by using Newton-Raphson's method and FEM. The data obtained from the numerical simulation served for the optimization of the element reinforcement.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam