Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorKřístek V.
dc.contributor.authorPrůša J.
dc.contributor.authorVítek J.
dc.date.accessioned2019-03-27T22:34:21Z
dc.date.available2019-03-27T22:34:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifierV3S-325311
dc.identifier.citationKŘÍSTEK, V., J. PRŮŠA, and J. VÍTEK. Kroucení železobetonových průřezů – numerická studie. In: MOSTY 2018. Brno, 2018-04-26/2018-04-27. Brno: Sekurkon, 2018. ISBN 978-80-86604-74-9.
dc.identifier.isbn978-80-86604-74-9 (print)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/81714
dc.description.abstractKroucení železobetonových průřezů není v současnosti bohužel věnována taková míra pozornosti, jaká je věnovaná jiným režimům namáhání. Protože namáhání kroucením jako rozhodujícím zatížením není tak časté, jako u ostatních způsobů namáhání, došlo k opomíjení výstižnosti návrhových postupů. Článek uvádí numerickou studii provedenou programem ATENA, ze které plyne, jak obdélníkové železobetonové průřezy (které se vyskytují nejčastěji) při kroucení působí a zároveň ukazuje na nedostatky v návrhových postupech. Studie by se měla stát základem další výzkumné činnosti, která by jednak lépe objasnila působení železobetonových elementů při kroucení a dále, která by navrhla zlepšené návrhové postupy.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherSekurkon
dc.relation.ispartofMOSTY 2018
dc.subjecttorzní tuhosteng
dc.subjectkapacita průřezu v krouceníeng
dc.subjectsmykové napětíeng
dc.subjecthlavní napětíeng
dc.subjectmoment na mezi vzniku trhlineng
dc.titleKroucení železobetonových průřezů – numerická studiecze
dc.title.alternativeTorsion of reinforced concrete sections – numerical studyeng
dc.typestať ve sborníkucze
dc.typeconference papereng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Czech Science Foundation/GA/GA16-04454S/CZ/Uncertainties on the material level affecting those on the structural level/
dc.rights.accessclosedAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.relation.conferenceMOSTY 2018
dc.description.abstract-translatedAccording to the common design methods of calculation of the stress state induced by torsion of massive prismatic concrete structural elements, the structural system is reduced to a simple cage consisting of ties and struts. This model has, however, a number of principal shortcomings, the major of them is the fact that all of simultaneously acting effects like axial forces, bending moments and shear forces are not taken into account – the compressive axial forces increase very significantly the torque capacity of the structural member, while due to action of tensile forces, bending moments and shear forces the torque capacity is reduced. These phenomena, applying non-linear approaches, are analysed and assessed.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam