Analýza tepelně izolačních vlastností karoserie elektromobilu
Analysis of Electric Car Body Thermal Insulation Properties
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Langmajer Vojtěch
Vedoucí práce
Barták Martin
Oponent práce
Zavřel Vojtěch
Studijní obor
Technika životního prostředíStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav techniky prostředíObhájeno
2018-09-04Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá tepelnými vlastnostmi kabiny osobního automobilu se zaměřením na elektromobily, u kterých může energie potřebná na vytápění nebo chlazení kabiny výrazně omezit dojezd vozidla. V této souvislosti práce identifikuje hlavní rozdíly mezi automobily se spalovacím motorem a elektromobily. Vliv úprav karosérie na tepelné ztráty a tepelnou zátěž kabiny lze efektivně zkoumat s užitím počítačových simulací. V práci jsou popsány výhody a nevýhody čtyř softwarových nástrojů, které by bylo možné pro takovou analýzu použít. Vlastní simulační studii provedl autor v programu pro energetickou simulaci budov IDA ICE. Studie byla zaměřena na vliv dodatečné tepelné izolace a zasklení kabiny vozidla na tepelnou ztrátu a tepelnou zátěž. Práce otevírá řadu námětů pro další pokračování výzkumu v této oblasti. The thesis deals with thermal properties of a car body with the focus on electrical cars in which the energy required for cabin heating or cooling may significantly limit the driving range. In this context, the thesis identifies the main differences between cars with combustion engine and electrical cars. The influence of car body modifications on the cabin heating losses and cooling loads can be studied effectively using computer simulations. Four software tools which could be used for this type of analysis are described in terms of their benefits and drawbacks. The author performed his own study using the building simulation software IDA ICE. This study was focused on the influence of additional thermal insulation and glazing of a car cabin on heating and cooling loads. The thesis opens a number of issues for future research in this field.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12116 [174]