Znalost první pomoci u učitelů základní školy
First Aid Knowledge of Elementary School Teachers
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Filip Martin
Vedoucí práce
Veverková Eva
Oponent práce
Majstr Jiří
Studijní obor
Zdravotnický záchranářStudijní program
Specializace ve zdravotnictvíInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2018-06-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou znalosti postupů laické první pomoci u pedagogů základních škol. Cílem této práce je zjistit úroveň proškolenosti pedagogů v oblasti laické první pomoci. Teoretická část se obecně zabývá vybranými klinickými stavy, úrazovými i neúrazovými, které vyžadují poskytnutí první pomoci a mohou se vyskytovat právě v prostředí škol. U jednotlivých stavů jsou popsána opatření a postupy při poskytování laické první pomoci. Pozornost je věnována také legislativě, která souvisí se vzděláváním pedagogů v oblasti první pomoci. V praktické části jsou pomocí dotazníku shromážděny a hodnoceny informace od učitelů základních škol ze všech krajů České republiky. Na základě těchto dat je hodnocen stav proškolenosti učitelů základních škol v ČR, zejména pak pedagogů s aprobací tělesná výchova a 1. stupeň základní školy. This bachelor thesis deals with the knowledge of basic first aid procedures of the elementary school teachers. The aim of this work is to find out the level of non-professional first aid training of the teachers. The theoretical part deals with selected clinical conditions, both traumatic and non-traumatic, which require the first aid care and may occur in the school environment. The procedures for providing the first-aid care are described for each situation. Attention is also paid to the legislation relating to the first aid training of the teachers. In the practical part, the information about the first aid knowledge is gathered from elementary school teachers from all regions of the Czech Republic by the means of a questionnaire. The level of first aid training of the elementary school teachers in the Czech Republic, especially teachers with the qualification of physical education and teachers of young learners, is assessed on the basis of the gathered data.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [298]