Zobrazit minimální záznam

Turbocharged Two-cylinder SI Engine for application in Formula Student/SAE car



dc.contributor.advisorVítek Oldřich
dc.contributor.authorMašín Jiří
dc.date.accessioned2019-02-20T10:47:40Z
dc.date.available2019-02-20T10:47:40Z
dc.date.issued2018-08-30
dc.identifierKOS-695599770605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/79811
dc.description.abstractTato práce posuzuje potenciál dvouválcového přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikováním s restriktorem v závodním formulovém voze dle pravidel Formula Student/SAE. Pro posouzení byly provedeny termodynamické výpočty v programu GT-POWER. Byly provedeny multikriteriální optimalizace geometrických rozměrů i variabilních nastavení ventilů a polohy hoření. Multikriteriální optimalizace měly za cíl maximalizovat výkon a minimalizovat spotřebu paliva. Pro optimalizace byly stanoveny omezující podmínky. Pro optimalizace kompresního poměru byl definován model klepání na základě dostupných podkladů. Byl navržen ideální kompresní poměr, který splňuje všechny omezující podmínky včetně eliminace klepání. Byl vytvořen model vozidla pro prověření chování motoru v přechodových režimech. Přechodové režimy byly simulovány pomocí rychlostního profilu závodní trati v Hockenheimringu a ve Španělsku.cze
dc.description.abstractThis thesis evaluates the potential of two-cylinder turbocharged spark ignited engine with direct injection and intake restrictor used in a formula car in compliance with the Formula Student/SAE rules. Thermodynamic calculations were done in GT-POWER software for evaluation. Multi-objective optimizations of geometrical dimensions, variable valve timing and ignition timing were made. Multi-objective optimizations should maximize power and minimize fuel consumption. For the optimizations, restrictive conditions were specified. For optimizations of the compression ratio, a knocking model was defined according to available data. The ideal compression ratio, conforming to all restrictive conditions including knocking, was designed. A model of the vehicle was made for transient response simulations. The transient responses were simulated using a transient speed profile of the racetrack in Hockenheim and Spain.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpřeplňování,turbodmychadlo,dvouválcový zážehový motor,Formula Student/SAE,termodynamika motoru,optimalizace,genetický algoritmus,klepání motoru,pumpáž,přechodové režimycze
dc.subjectforced induction,turbocharger,two-cylinder SI engine,Formula Student/SAE,engine thermodynamics,optimization,genetic algorithm,engine knock,pumping,transient responseeng
dc.titlePřeplňovaný dvouválcový zážehový motor pro nasazení ve voze pro závody Formula Student/SAEcze
dc.titleTurbocharged Two-cylinder SI Engine for application in Formula Student/SAE careng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2018-09-04
dc.contributor.refereeNavrátil Jiří
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam