Modelování dopravního toku na dálnici
Modelling of traffic flow on a highway
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Savina Yuliya
Vedoucí práce
Šmídl Václav
Oponent práce
Krbálek Milan
Studijní obor
Aplikovaná informatikaStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra matematikyObhájeno
2018-09-03Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Aktivní růst dopravní sítě vyžaduje stále přesnější nástroje řízení. Při takovém modelování nástrojů lze chování dopravniho toku předvídat, napřiklad, v dopravní zácpě nebo nehodě. Cílem práce je seznámit se s různými modely dopravniho toku a s jejich použitím v problematice dopravních sítí. Pro naše účely byl vybrán m@4.oskopický buněčný přenosový model (CTM), který vyvinul C. Daganzo v roce 1994. Tento model se používá k simulaci jevu toku na dané části trasy a porovnává se s reálnými daty ze stejného úseku trasy. The active growth of the transport network requires more and more accurate management tools. With such a tool modelling the behaviour of the transport flow can be predicted, for example, in a traic jam or accident. The purpose of this work is to get acquainted with various models of the transport flow and their use in the problems of transport networks. For our purposes, the macroscopic Cell Transmission Model (CTM), developed by C. Daganzo in 1994, was chosen. This model is used to simulate the phenomenon of traic on a given section of the route and compared with the real data from this site.
Kolekce
- Bakalářské práce - 14101 [278]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Posouzení finančního zdraví vybraných stavebních společností pomocí bankrotních modelů
Autor: Roman Koc; Vedoucí práce: Frková Jana; Oponent práce: Brodilová Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-22)Diplomová práce je zaměřena na téma finanční situace vybraných stavebních společností. První kapitola je věnována teorii, co to bankrotní modely jsou a jaké vstupní informace jsou nutné pro dosazení do bankrotních modelů ... -
Porovnání výstižnosti modelů konstrukce z hlediska torzního namáhání
Autor: Mareš Jakub; Vedoucí práce: Foglar Marek; Oponent práce: Zíka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Diplomová práce se zaměřuje na chování půdorysně zakřivených mostů, které jsou namáhány kroucením. V první části diplomové práce jsou shrnuty informace o analyzovaných reálných konstrukcích, obecném kroucení a obecné ... -
Pokročilý adaptivní tempomat s využitím protokolů ADASIS Horizon 2020
Autor: Štěrba Jan; Vedoucí práce: Rozhdestvenskiy Dmitry; Oponent práce: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem práce je analýza současné nabídky na trhu ADAS systémů a představení nového protokolu ADASIS v2, včetně jeho specifikací a možných implementací. Cílem práce je s využitím získaných poznatků navrhnout nový systém ...