Zobrazit minimální záznam

Analysis of accidents at level crossings



dc.contributor.advisorSlabý Petr
dc.contributor.authorTittelbach Matyáš
dc.date.accessioned2018-11-08T19:20:01Z
dc.date.available2018-11-08T19:20:01Z
dc.date.issued2016-06-27
dc.identifierKOS-587864511105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/78837
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou dopravní nehodovosti na silniční síti, kon-krétně na úrovňových křižovatkách silnic I. tříd se silnicemi I. a II. třídy. V teoretické části jsou nejprve uvedeny statistiky nehodovosti ve světě, Evropě a České republice a jsou zde předsta-veny vize na snížení nehodovosti v budoucnu. Dále jsou uvedeny nejpoužívanější metody ana-lýzy dopravní nehodovosti a detailně představeny zejména hloubková analýza a multifaktorová analýza, které byly následně použity pro zpracování praktické části. V praktické části nejprve vznikla databáze vybraných 394 křižovatek popsaných za po-moci čtrnácti stavebně - technických parametrů doplněná o intenzity provozu a na základě sta-tistik Policie České republiky také o nehodovosti v období let 2006 až 2015. Tato multifaktoro-vá databáze byla vyhodnocena pomocí vícenásobné regresní analýzy a výsledky přehledně popsány. Dále bylo provedeno srovnání veřejně dostupných databází o dopravní nehodovosti se statistikami získanými od Policie ČR. Výsledky získané po zpracování regresní analýzy databáze křižovatek ukazují na 10% až 30% vliv pozemní komunikace na příčinu vzniku dopravní nehody. Rozpětí vlivu je dáno posuzováním jednotlivých statisticky homogennějších skupin úrovňových křižovatek. Bylo rovněž vzneseno doporučení na změnu vyplňování formuláře evidence nehod v silničním provozu pro přesnou lokalizaci nehod na konkrétních křižovatkách zavedením pa-rametru čísla křižující komunikace.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of traffic accidents on the road network, specifically at level crossings of class I roads with class I and class II roads. The theoretical part first mentions statistics of accidents in the world, Europe and the Czech Republic and a vision for a reduction of accidents in the future. Then the most widely used methods of analysis of traffic accidents are presented, while this part is focused especially on depth analysis and multifactoral analysis, which were subsequently used for the practical part. In the practical part a database of selected 394 crossings described based on fourteen construction - technical parameters was created. This database was complemented by traffic intensity and based on the statistics of the Police of the Czech Republic also by the accidents in the period from 2006 to 2015. This multifactor database was analyzed using multiple regression analysis and results were clearly described. Further comparisons of publicly available databases on traffic accidents with the statistics obtained from the Police of the Czech Republic were ma-de. The results obtained after processing of the regression analysis of database of the juncti-ons indicate a 10% to 30% effect of the road on the cause of the accident. The range of impact is given by assessment of individual statistically homogeneous groups of level junctions. The recommendation to change the filling of the form of records of road accidents was raised which would lead to the precise location of accidents to concrete crossing by adding pa-rameter "number of the crossing road".eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdopravní nehodovost,analýza nehodovosti,multifaktorová analýza,vícenásobná regrese,úrovňová křižovatkacze
dc.subjecttraffic accidents,analysis of accidents,multifactor analysis,multiple regression,level crossingeng
dc.titleAnalýza nehodovosti na úrovňových křižovatkáchcze
dc.titleAnalysis of accidents at level crossingseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2016-06-27
dc.contributor.refereeStraka Jan
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra silničních stavebcze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam