Zobrazit minimální záznam

Thin and Ultra-thin Asphalt Layers and Their Aplication in the Pavement Structure



dc.contributor.advisorValentin Jan
dc.contributor.authorChmelíková Monika
dc.date.accessioned2018-11-08T19:18:19Z
dc.date.available2018-11-08T19:18:19Z
dc.date.issued2016-06-27
dc.identifierKOS-587864199305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/78732
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na problematiku tenkých a ultratenkých asfaltových vrstev a jejich využití v konstrukci vozovky. Text práce je rozdělen na dvě základní části. První, rešeršní část, je zaměřena na rozbor a shrnutí poznatků ze zahraničí, kde jsou tyto vrstvy již ve větší míře a dlouhodoběji používány. Jsou zde zmíněny jednak základní charakteristiky tenkých asfaltových vrstev, výhody i nevýhody jejich použití, procentuální zastoupení těchto vrstev v jednotlivých zemích, a zároveň současné trendy, včetně speciálních typů tenkých asfaltových vrstev, jako asfaltový beton pro ultratenké asfaltové vrstvy (UTLAC) či měkká asfaltová směs. Část textu rešeršní části je také věnována použití asfaltového pojiva modifikovaného pryží a nechybí ani pohled na tenké asfaltové vrstvy z ekonomického hlediska, životnosti a vlivu na životní prostředí. Druhá, praktická část bakalářské práce, je zaměřena na detailnější sledování tří asfaltových směsí, nejčastěji používaných pro tento typ asfaltových vrstev. V této práci se jedná o směsi SMA 8NH, BBTM 8A a ACO 5NH. Tyto tři směsi byly nejprve navrženy s různým množstvím pojiva, jehož ideální množství bylo zjištěno pomocí výsledné mezerovitosti. Tělesa těchto směsí byla hutněna Marshallovým pěchem a poté byly prováděny následující zkoušky: zkouška pevnosti v příčném tahu a stanovení odolnosti asfaltové směsi proti účinkům vody a mrazu, určení modulu tuhosti zkouškou IT-CY pro zvolené teploty, stanovení odolnosti proti šíření trhliny na půlválcových zkušebních tělesech, stanovení odolnosti proti trvalým deformacím a stanovení pevnosti v tahu za ohybu na trámečkových zkušebních tělesech. Pro některá zkušební tělesa bylo simulováno stárnutí.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on thin and ultra-thin asphalt layers issues and the application of these mixtures in the pavement structure. The text is divided into two basic parts. The first, research review part, is focused on researching and summarization the knowledge from abroad, where this type of layers is already often and longer used. There are mentioned the basic characteristics of thin asphalt layers, advantages and disadvantages related to their usage, percentage usage of these layers in some countries and at the same time there are mentioned the present trends, including the special types of thin asphalt layers, like the ultra-thin layer of asphalt concrete (UTLAC) or the soft asphalt. This research part of the text is also dedicated to usage of the crumb rubber modified bituminous binders in these mixtures and the economical view, lifetime and the environmental impact are discussed as well. The second, practical part of the bachelor thesis, is focused on detailed observation of three asphalt mixtures, most frequently used for this type of asphalt layers. In this thesis, these are mixes SMA 8NH (SMA 8LA), BBTM 8A and ACO 5NH (ACwear 5LA/LOA 5D). First of all these three mixtures were designed with different amount of binder and its optimal amount was found out by the final voids content. The testing specimens of these mixtures were compacted using the Marshall impact compactor and then following characteristics were tested: indirect tensile strength and determination of the water sensitivity asphalt specimens, determination of stiffness modulus by IT-CY, crack propagation applying semi-circular bending test and wheel tracking test as well as determination of flexural strength on beam test specimens. For some of the test specimens aging was simulated.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectTenké asfaltové vrstvy,polymerem modifikovaný asfalt,asfaltové pojivo modifikované pryží,asfaltová směs pro ultratenké asfaltové vrstvy (UTLAC),měkká asfaltová směs,nízkohlučný SMA,směs typu BBTM,nízkohlučná směs typu AC,funkční zkouškycze
dc.subjectThin asphalt layers,polymer modified bituminous binders,crumb rubber modified bituminous binders,ultra-thin layer of asphalt concrete (UTLAC),soft asphalt,noise reducing SMA,BBTM mixture,noise reducing AC mixture,performance testseng
dc.titleTenké a velmi tenké asfaltové vrstvy a jejich využití v konstrukci vozovkycze
dc.titleThin and Ultra-thin Asphalt Layers and Their Aplication in the Pavement Structureeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2016-06-27
dc.contributor.refereeCápayová Silvia
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra silničních stavebcze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam