Hodnocení výkonnosti pilotů v leteckém výcviku
Training Performance Evaluation of Pilots in Flight Training
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Van Den Bergh Sarah
Vedoucí práce
Socha Vladimír
Oponent práce
Schlenker Jakub
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
S neustále se vyvíjející situací v oblasti letecké dopravy je žádoucí změnit i letecký výcvik tak, aby reflektoval potřeby a hrozby současnosti, neboť tradiční výcvik se téměř nemění již celá desetiletí. Reakcí na tuto potřebu je vznik alternativních výcvikových konceptů jakými jsou AQP, ATQP a zejména Evidence-based Training. Tyto koncepty ale nejsou aplikovány na výcvik začátečníků, což se jeví jako zásadní etapa výcviku pilota. Cílem je podchytit všechny špatné návyky, posílit výcvik manévrů, které pilot nezvládá, a naopak neztrácet čas nad manévry, které pilot již zvládá. To vše by mělo proběhnout na základě objektivního hodnocení. Takovéto hodnocení však v současné době není standardně dostupné a hodnocení jako takové je postavené pouze na subjektivním vyhodnocení výcviku instruktorem. Z tohoto důvodu je cílem této práce vytvořit prostředek pro objektivizaci výcviku, který by mohl sloužit jako podpora pro letové instruktory. Pro tyto účely byla použita data z letového zapisovače. Výstupem této práce je softvérový prostředek pro automatickou identifikaci letových manévrů. Ever-changing situation in the aviation demands a change in flight training programs that would reflect present needs and threats in contrary to the traditional training that hasn´t changed much for decades. Therefore, new alternative concepts like AQP, ATQP and in particular Evidence-based Training have been developed that cover these needs. However, these concepts do not apply to initial training which seem to be a crucial phase of a pilot training. The aim is to avoid bad habits, strengthen the training of manoeuvers that aren´t performed well thus save time on manoeuvers that are performed already well. All this should be done based on an objective evaluation. Such evaluation is currently not applied and the evaluation itself is exclusively based on subjective assessment of the flight training instructor. From the measured data by flight data recorder, respective parameters were selected to assess the precision of flight manoeuvers.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]