Využití biotelemetrických systémů ve výcviku pilotů na leteckém simulátoru
Biotelemetry Systems Utilization for Simulator Training of Pilots
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Šerlová Michaela
Vedoucí práce
Socha Vladimír
Oponent práce
Schlenker Jakub
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Z důvodů zvyšování bezpečnostních standardů v letecké dopravě je kladen důraz na lidského činitele působícího v tomto oboru. Především se jedná o snahu zlepšování přesnosti pilotáže během výcviků a eliminace vnějších i vnitřních vlivů negativně působících na piloty. Diplomová práce se proto zaměřuje na vyhodnocení psychofyziologické kondice pilota při výcviku na leteckém simulátoru a následně v letadle. Stav organismu jedince je hodnocen měřením srdeční frekvence pomocí biotelemetrického přenosného zařízení FlexiGuard a hrudního pásu od společnosti GarminC. Na základě naměřených dat dochází k vymezení parametrů, které jsou následně vyexportovány do grafů. Jako metoda pro zpracování dat byla vybrána vlnková transformace, jež dokáže vyhodnotit signál v časové i frekvenční oblasti. Due to increasing safety standards in air transport, the emphasis is put on human factors in this domain. This regards especially the improvement of piloting precision during flight training and the elimination of internal and external influences with negative effect on pilots. This thesis is, therefore, focused on evaluation of pilot's psychophysiological condition during flight training on a simulator and subsequently in an aircraft. The state of individual's organism is evaluated by heart rate frequency measurement using FlexiGuard biotelemetry mobile device and chest belt from GarminC company. There are parameters estimated based on data which are given to diagrams. Wavelet transformation was selected as the method for data processing as it is capable of processing signal both in time and frequency domain.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]