Zobrazit minimální záznam

Contrail Analysis with Aircraft Derived Data



dc.contributor.advisorKraus Jakub
dc.contributor.authorPalečková Lucie
dc.date.accessioned2018-06-20T05:19:51Z
dc.date.available2018-06-20T05:19:51Z
dc.date.issued2018-06-20
dc.identifierKOS-778757961905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/77339
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím dat vysílaných letadly za účelem zkoumání tvorby kondenzačních stop za letadly. Z letových dat jsou na frekvenci 1090 MHz přijímány a filtrovány zprávy ADS-B, vybrané BDS registry EHS a meteorologické BDS registry. Informace přijaté z paluby letadla jsou vybírány pouze z vymezené oblasti sledované kamerami, ve které jsou pozorovány i kondenzační stopy. Pro spárování kondenzační stopy s letadlem a přijatými daty byl vytvořen metodický postup. Postup byl následně ověřen pomocí sledování kamerových záznamů a spárování s daty získanými z úložiště Ústavu letecké dopravy ČVUT v Praze, Fakulty dopravní. Zpozorované kondenzační stopy byly zařazeny do stanovených kategorií a byly k nim přiřazeny odpovídající dekódované informace. Na základě tohoto ověření byly vytvořeny návrhy pro možné zlepšení jednotlivých kroků postupu.cze
dc.description.abstractThe Master´s thesis is concerned with aircraft derived data and its applicability for condensation trails research. ADS-B messages, selected BDS registers and meteorological BDS registers are received on 1090MHz frequency and filtrated from the received data. Information received from on-board systems of the aircraft are selected only from a delineated monitored area, where contrails are observed. A methodical process is created for the purpose of assigning the corresponding aircraft and received data to the created contrails. The process is lately verified based on watching video records and pairing with the appropriate data obtained from the Department of Air Transport at CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences data warehouse. The contrails are classified into given categories and decoded information was assigned to them. Suggestions for possible improvement of the particular steps of the process are created based on previous verification.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectKondenzační stopa,Mód S,ELS,EHS,BDS registr,ADS-Bcze
dc.subjectCondensation trail,Mode S,ELS,EHS,BDS register,ADS-Beng
dc.titleAnalýza kondenzačních stop prostřednictvím dat vysílaných letadlycze
dc.titleContrail Analysis with Aircraft Derived Dataeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeGraf Vojtěch
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam