ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza kondenzačních stop prostřednictvím dat vysílaných letadly

Contrail Analysis with Aircraft Derived Data

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Palečková Lucie
Supervisor
Kraus Jakub
Opponent
Graf Vojtěch
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravy
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá využitím dat vysílaných letadly za účelem zkoumání tvorby kondenzačních stop za letadly. Z letových dat jsou na frekvenci 1090 MHz přijímány a filtrovány zprávy ADS-B, vybrané BDS registry EHS a meteorologické BDS registry. Informace přijaté z paluby letadla jsou vybírány pouze z vymezené oblasti sledované kamerami, ve které jsou pozorovány i kondenzační stopy. Pro spárování kondenzační stopy s letadlem a přijatými daty byl vytvořen metodický postup. Postup byl následně ověřen pomocí sledování kamerových záznamů a spárování s daty získanými z úložiště Ústavu letecké dopravy ČVUT v Praze, Fakulty dopravní. Zpozorované kondenzační stopy byly zařazeny do stanovených kategorií a byly k nim přiřazeny odpovídající dekódované informace. Na základě tohoto ověření byly vytvořeny návrhy pro možné zlepšení jednotlivých kroků postupu.
 
The Master´s thesis is concerned with aircraft derived data and its applicability for condensation trails research. ADS-B messages, selected BDS registers and meteorological BDS registers are received on 1090MHz frequency and filtrated from the received data. Information received from on-board systems of the aircraft are selected only from a delineated monitored area, where contrails are observed. A methodical process is created for the purpose of assigning the corresponding aircraft and received data to the created contrails. The process is lately verified based on watching video records and pairing with the appropriate data obtained from the Department of Air Transport at CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences data warehouse. The contrails are classified into given categories and decoded information was assigned to them. Suggestions for possible improvement of the particular steps of the process are created based on previous verification.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/77339
View/Open
PLNY_TEXT (7.697Mb)
POSUDEK (329.9Kb)
POSUDEK (128.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16121 [420]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV