Potlačování distraktorů v zorném poli řidiče během řízení vozidla
Suppressing distractors from driver's field of view
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kolařík Tomáš
Vedoucí práce
Míkovec Zdeněk
Oponent práce
Sedláček David
Studijní obor
Interakce člověka s počítačemStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V práci je čtenář nejdříve seznámen s problematikou reklamy podél silnic a distrakcí, kterými na řízení působí. V práci samotné se potom soustředím konkrétně na billboardy. Vyjmenuji jejich druhy a specifické vlastnosti. Poté navrhuji dvě metody redukce distrakcí způsobených billboardy - začernění obsahu a skrytí billboardu ve scéně pomocí metod jako například Content Aware Fill. Po definování těchto metod tyto dvě metody testuji pomocí simulátoru řízení a potom vyhodnocuji závěry z tohoto testování. Na závěr ukazuji implementaci výsledné metody z předchozí kapitoly pomocí veřejně dostupného projektu zaměřeného na počítačové vidění a trénovacích dat extrahovaných z testování na simulátoru. First, I review the distraction caused by roadside advertisement. In the work, I focus on billboards. I name most common billboard types and the distraction they cause. Then, I create two methods to potentially reduce the distraction - blackening the content of the billboard and hiding the billboard in the scene using methods like content aware fill. After establishing methods, I create a simulator setup to test these two methods and then compare the results. After evaluating the results, I create a proof-of-concept implementation using publicly available computer vision framework and the training data extracted from simulator testing.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]