ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra elektroenergetiky
  • Diplomové práce - 13115
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra elektroenergetiky
  • Diplomové práce - 13115
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelování vlivu dobíjení elektromobilů na poměry v distribuční síti

Modeling the influence effect of recharging electric vehicles on the ratios connected in the distribution grid

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Tomáš Filip
Supervisor
Kůla Jan
Opponent
Müller Zdeněk
Field of study
Elektroenergetika
Study program
Elektrotechnika, energetika a management
Institutions assigning rank
katedra elektroenergetiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této diplomové práce, vypracované na ČVUT v Praze, je modelace vlivu dobíje-ní elektromobilů na poměry v distribuční síti nízkého napětí. V první části této práce se zabývá přiblížením problematiky elektromobility a jejího budoucího vývoje. Uvádí možné scénáře rozvoje a výzvy kterým celé odvětví bude čelit. Dále přibližuje proces dobíjení elektromobilů ve veřejných či soukromých dobíjecích bodech. V praktické části měříme vliv zvýšeného výkonu odebíraného elektromobily na úrovni vybraných sítí nízkého napětí, včetně rozboru rizikových stavů a možných řešení.
 
Goal of this thesis, elaborated at CTU in Prague, is modeling the effect of recharging electric vehicles connected in the distribution grid. The first part of the thesis is dealing with main factors of electromobility and its future development. Various scenarios of possible future development are presented along with challenges linked to them. The next part introduces form of recharging electric vehicles in public or private charging points. In the practical part we measure effect of increased demand caused by electric vehicles on specific low voltage grids, including analysis of risk factors and possible solutions.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/77059
View/Open
PLNY_TEXT (2.420Mb)
PRILOHA (2.126Mb)
POSUDEK (215.2Kb)
POSUDEK (315.9Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13115 [323]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV