ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • oddělení ekonomických studií
  • Bakalářské práce - 32163
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • oddělení ekonomických studií
  • Bakalářské práce - 32163
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv reklamy na spotřebitele

The Influence of Advertising on Consumers

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Rajchert Petr
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Štědroň Bohumír
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podniku
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení ekonomických studií
Defended
2018-06-18
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato pra?ce se zaby?va? vlivem reklamy na spotr?ebitele. Problematika je r?es?ena na za?klade? teoreticky?ch poznatku? k dane?mu te?matu, ale i formou vlastni?ho sbe?ru dat. V teoreticke? c?a?sti se pra?ce ve?nuje reklame? a reklamni? psychologii. Popisuje, jake? existuji? funkce c?i typy reklam, jak reklama pu?sobi? c?i kdy je u?c?inna?. Da?le pra?ce objasn?uje podstatu spotr?ebni?ho chova?ni?, charakterizuje kli?c?ove? faktory, ktere? ovlivn?uji? chova?ni? spotr?ebitele, c?i bli?z?e pojedna?va? o kupni?m rozhodovaci?m procesu spotr?ebitele. Vprakticke? c?a?sti je proveden kvantitativni? vy?zkum, kdy je za pomoci dotazni?kove?ho s?etr?eni? analyzova?no, jaky? vliv ma? reklama Kofoly na sve? spotr?ebitele. Na za?klade? vy?sledku? je navrz?eno opatr?eni?, ktere? mu?z?e dane? spolec?nosti pr?ine?st ve?ts?i? zisk c?i nove? spotr?ebitele.
 
This work deals with the influence of advertising on consumers. The problem is solved on the basis of theoretical knowledge, but also on the basis of own data collection. In the theoretical part, the thesis deals with advertising and advertising psychology. This section explains what features or types of ads there are or how the ad works. The theoretical part of the thesis, it explains the essence of consumer behavior, it characterizes the key factors influencing the behavior of the consumer or more closely deals with consumer purchasing decision process. In the practical part, quantitative research is done. The questionnaire survey analyzes the impact of Kofola advertising on its consumers. Based on the results, a measure is proposed that can bring greater profit or bring new consumers to this company.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/76679
View/Open
PLNY_TEXT (3.444Mb)
PRILOHA (267.8Kb)
POSUDEK (206.3Kb)
POSUDEK (603.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32163 [428]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV