Sjednocení postupů preventivně výchovné činnosti napříč složkami IZS
The Integration of Prevent-Educative Procedures of the IRS members
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Strouhalová Zuzana
Vedoucí práce
Ryšavý Jan
Oponent práce
Černý Hynek
Studijní obor
Civilní nouzové plánováníStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2017-06-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Obsahem diplomové práce je problematika sjednocení postupů preventivně výchovné činnosti napříč složkami integrovaného záchranného systému. Práce je zaměřena na analýzu současného stavu dané problematiky, možnosti provádění preventivně výchovné činnosti u jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a připravenost jednotlivých složek ke vzdělávání obyvatelstva. Práce zjišťuje metodické zakotvení programů využívaných ke vzdělávání, společné prvky jednotlivých programů, minimální kvalifikace a dovednosti instruktora či lektora daného programu, statistické hodnoty úspěšnosti daných programů. Dále práce ukazuje zapojení neziskových organizací v oblasti vzdělávání a spolupráce s jednotlivými složkami. Ve výzkumné části jsou vymezeny cíle a hypotézy; je zde popsán výzkumný vzorek a metody výzkumu. Cílem empirického výzkumu bylo zanalyzovat jednotlivé složky IZS a jejich provádění preventivně výchovné činnosti a to za pomoci SWOT analýzy a řízených rozhovorů s garanty, lektory či koordinátory příslušných preventivně výchovných programů v dané složce IZS. Jako doplnění praktické části proběhla veřejné akce ,,Rakovnický den se záchranáři" během které probíhala soutěž pro děti základních škol v prokázání vědomostí a dovedností v první pomoci, chování za mimořádných událostí a ochrany obyvatelstva. V diskusi je provedena komparace námi zjištěných výsledků a výsledků jiných autorů. V závěru je shrnutí výsledků a cílů práce. The content of this dissertation is the problematic of procedure unification of preventative and educational activities across the components of the integrated rescue system. The main aim of this work is to analyse contemporary state of this problematic, possibilities of preventative and educational activities of individual parts of integrated rescue system and preparedness of individual parts for public education. This work is looking into establishment of programs used for education, common elements of separate programs, minimum qualification and skills of instructor or lecture for specific program. Furthermore, dissertation is showing involvement of nonprofitable organisation in educational field and cooperation with individual constituent parts. In the research part, there are targets and hypothesis ; research patter and methods are described. /the target of empiric research is to analysed each parts of IRS and their way of carrying out preventive and educational activities with analytic help of SWOT and constructive interviews with guarantor, lectures or coordinators from specific preventative and educational programs of specific IRS parts. To complete practical part, there was a public venture 'Rakovnik day with rescuers ', during which there was a competition for children of primary and secondary schools to show skills and knowledge of first aid, behaviour in unexpected situations and protection of inhabitants. In discussion, there is a comparison of our results with findings of other authors. In conclusion, there are targets and summary of the work.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [416]